Moncan och Zikkan

Skrivet: 2009-09-22 Kl. 19:35:53
Vart precis räddad av våra kära grannar, igen.

Bergmannen här har flyttat och med sig tog han sitt comhemabbonemang så här sitter vi med 1:an, 2:an och 4:an tills vidare. Med risk för bråk, skilsmässa och mord nu när vi hela tiden måste umgås och prata med varandra måste vi alltså aktivera våra sinnen. Som nu tex, Johan diskar och jag sitter här. När vi passerar varandra i hallen eller sovrummet pussas och gosas vi lite och allt är frid och fröjd. Till skillnad från när vi sitter och tittar på "Mitt i naturen" som idag handlade om tam tam ta:

Repris från 17/09.

Naturmagasin. Avsnitt 3 av 16. Ekoxe i Blekinge. Blekinges landskapdjur är rätt så litet, men samtidigt gigantiskt. Det är nämligen Europas största skalbagge det handlar om, ekoxen. Tillsammans med insektsexperten Nicklas Jansson ger sig Martin Emtenäs ut i landskapet som kallas "Sveriges trädgård" för att försöka hitta ekoxen. Det blir också ett besök på Sveriges sydostligaste punkt, Utklippan, där den sällsynta grönfläckiga paddan trivs. Även 23/09 i SVT24.

Alltså..... fy faaaan vad tråkigt. Då måste man ju umgås av bara helvete. Eller titta på kändisdjungeln och det är inte ett alternativ. Hell nooo.....
Så slutligen sitter vi där och blänger på varandra. Jag har inte varit med om särskilt mycket idag förutom könsordsskrien som ekade efter mig hem från centrum tidigare.

 Jag ringde och berättade det på en gång dessutom.

Johan har bilat, fogat och *zzzzzz* annat viktigt på jobbet idag. 
Jag försökte prata skit men hittade inget offer. Man kan väl inte ligga med varandra hela kvällarna heller.?
 Maten har vi lagat, ätit och recenserat för varandra två ggr redan. Kyckling, ris & currysås btw.

Som två räddande änglar kom Moncan och Zikkan och lånade ut filmer och serier. Jag fick dessutom ett egengjort läppcerat och två bodybutters av Moncan. Tack snälla fina gulliga du! Moncan kan konsten att pigga upp. När jag låg i ett halvdött tillstånd vid senaste mensen kom Moncan ner med mörk choklad med jordgubbar, filmer, vetekudde och cola!!! Får man ha så bra grannar eller?! Särskild när ens pojkvän försöker muntra upp med att när han kommer hem, ska han minsann köpa med sig lättdryck. LÄTTDRYCK!??

Förra gången vi hade vin *host* Sambuca *host*kväll visade hon lite av alla hennes tjejgrejer. Då menar jag nagellack, parfymer och diverse smink och annat stuff. Jag blev eld och lågor över en parfym jag testade. Den fungerade som en roll on och man behövde inte mycket men den luktade alldeles ljuvligt ändå. Morgonen efter vaknade jag upp som ett slakt, sminket kvar och löshåret brevid mig som ett dött djur på min kudde. Men vet ni vad??? Jag luktade gott. Jag doftade fantastiskt!! Bakfull och allt. Jag ringde och ropade JAG SKA HA EN!

Det bästa av allt är att Moncan säljer dom för 79kr/st. Alla luktar supergott och finns på hennes hemsida. Om ni brudar uppifrån är intresserade kan ni kanske beställa tillsammans och passa på när jag ska hem.? Jag använder annars rätt dyra parfymer som faktiskt håller sämre än dessa. Det ska tydligen vara oljan i parfymen som huden drar till sig. Helt sjukt prisvärt iaf.



Här är Moncans hemsida Hon har massvis med härliga (och billiga) varor som alla tjejer älskar. Kolla också in hennes smycken. To die for.!
Här är utbudet av dofterna. Jag har frosted pink cupcake

  • Candy Fluff :  En utsökt pudrig kombination av jordgubbs sundae och krämig marshmallow fluff! Kärlek rakt in i näsan!!

 

  • Frosted Pink Cupcake : En oemotståndlig krämig pink cupcake toppad med fluffig söt rosa frosting, Oh la la

 

  • Pink Sugar : Ta en tripp genom njutningen och smakerna av barndomsminnen med denna lekfulla blandning av sockersöta karameller och rosa sockervadd. Stilfull och livlig. Denna sexiga & söta doften med spår av hallon, fikon löv, röda frukter, karamell och lilja leder till en söt pudrig bas av vanilj musk.

 

  • Flowerbomb:  I botten är det sött som socker och bitar av citrus, det sprids sedan ut till en söt vaniljig yta av amber och patchouli. Den har hintar av thé, bergamot, jasmine, apelsin träd, orkide, freesia, ros och amber. Som sagt.. en riktig blom bomb!

 

  • Snow Fairy:  Söt, underbar, pudrig rosa doft! helt makalös. MUMS!!

 

  • Winter Candy Apple : En fruktig blandning av ananas, apelsin, röda äpplen, citron och lime med milda undertoner av jasmin , ros, viol och liljor.











    Häftiga prylar va? Ge mig hela ditt stash Moncan. Med hennes lager blir man kvinna på nytt.
    Nu blir det Idol, sedan plugg och Gene Simmons family jewels.

So long gayboys

6 Kommentarer



Postat av: helen

Superfin blogg du har fått, har du gjort den själv? var de moncan som kom in med nagellacket till vovvarna när jag var där? ska nog ta å beställa lite dofter sen när löningen kommer ja :) Jo vi tjejer tycks alltid kunna läsa varandras tankar. Haha, lättdryck? Men johan då! :P

Puss

2009-09-22 @ 21:08:34
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: helen

Du, nästa gång vi kommer ner kanske moncan kan fixa ihop ett party där hon säljer grejor, typ som Ljusparty. Puss

2009-09-22 @ 21:09:38
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: MonKan

hahah.. jaaa det var jag ;) och ett litet pryl party är lätt ordnat! det vore skit kul :D

2009-09-22 @ 22:25:15
URL: http://rowena.blogg.se/
Postat av: helen

Härligt, vore superkul om de blev ett sånt party :)

Länkade precis så hoppas folk shoppar lite av henne, jag kommer då shoppa väskan full när jag kommer ner :) Jo jag längtar efter en sthlms helg med utgång, tokerier och shopping :)

Tack för omtanken gumman.

Puss vännen <3

2009-09-23 @ 17:06:30
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag vill mycket troligtvis ha MASSOR av det hon säljer. Så fixa ett litet party för det och sen en sprit fest kanske? ;) Festligt skulle jag tycka :)Kramis

2009-09-23 @ 19:58:39
URL: http://maddeplutten.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Brorsan & Monkan e underbara människor ! Mysig bakgrund du har på bloggen fint ! ha de bra mvh Mötley Annika

2009-09-24 @ 22:33:36
URL: http://motleycrue.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0