Fan också

Skrivet: 2008-07-05 Kl. 11:42:08
Mår som ett jävla åskväder. Blivit dragen vid näsan idag. Igen!! Jag är nästan aldrig småsint men när folk springer som i ett jävla ekorrehjul och aldrig ändrar sig, trots påtryckningar, då är det svårt att ha tålamod. Och något jag hatar är att "somliga" vet väldigt väl vad dom sysslar med  och fulländar sina misstag i full sinnesnärvaro och verkar uppenbarligen medvetna om att dom är ute på tunn is. Men ger blanka fan i det för jag förväntas förlåta allt iaf. För det är ju bagateller? Eller? 

100 bagateller är ett stort jävla problem!.

PUH!! 

Blev det surrigt? Sorry, detta låg som en frätande cancerklump i magen och var tvungen att komma ut och mamma har inte ringt mig idag.

Och det kommer gå åt helvete inatt på jobbet. Har inte sovit något och kommer antagligen inte lyckas med det heller. Gonzo å andra sidan ligger och snusar på min axel. 

Han är en underbar liten krabat och jag har ont i magen av att lämna honom ikväll. =( Vi har varit ut två ggr idag. Han är så rolig, bjäbbar och skäller på katterna (som också  är dubbelt så stora som han).

Igår träffade han en tjejhund, Lisa. Vi kan nästan säga att det är hans första tjej. Men hon var inge vidare fin måste jag som kräsen mamma säga. Dalmatiner/Schäfer/Bordercollie och? Anyway fyra raser, det är lite för mycket. Han vill ha en beige liten chihuahuasessa. Men ibland läre man ta det man får, som på krogen. Så Lisa kanske vi kan kalla Gonzo´s kvart-i-tre-ragg?


Igår kväll kom Anna och Rickardo över på middag. Ett spontanbeslut som slutade extremt roligt må jag säga!
Vädret var toppen, grabbarna skötte grillen på innegården, vi tjejer gjorde sallad och tog ett glas i köket. Dukade upp ute och tände ljus. Gonzo låg jätteduktig som han är i mitt knä hela tiden. 

Många förortsbrudar som skaffar sig större hundar, oftast inga golden retrivers om man säger så. Jag måste då säga att drar man på sig en sådan hund, då jävlar i min själ ska man ha koll, vana, ansvarskänsla och obegränsat med tid. Ingen vidare accesoar en ouppfostrad Rottweiler.


Någon likvärdig blandras kom kutandes mot vår lilla imorse. En sådan hund äter sådana som Gonzo till Frukost. Tur att Johan var ute för jag hade fan förvandlats till ninja och sparkat i för  fanstyget (Nej inte hunden, ägaren)



Vs




Åh bebis!

///Nicolina - arg som en.......bladlus





0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0