Måste bara lägga in igen

Skrivet: 2008-07-12 Kl. 04:36:05







Nu är det natt. Klockan är halv två. Johan och jag har legat och småpratat...

GONZO






Han har sina för/nackdelar vovven. 8 dagar har det gått sedan vi fick hem honom. Kan ju säga att vi lärt känna honom ganska väl nu. Sedan är det ju upp till oss att "forma" honom så gott vi kan.
Vara tydliga och bra förebilder.
Ja.......min största last är väl ciggen.
 


Man får väl sätta tydliga gränser. Och berömma mycket. varenda gång han bajar eller kissar ute så öser jag lovord och komplimanger över honom. Han verkar förstå att han gjort rätt för han sträcker på sig och viftar bra nog på svansen.
Ofta när det hänt en olycka inne skäller han så vi ska komma och titta vad han gjort.
Jag skäller inte på honom då utan ser lite besviken ut och tar reda på det. Försöker komma ut med honom så ofta det går också.
Men man ska ju rasta hunden efter, lek, sömn, mat eller vatten. Sånt uträttar han alltid efter han varit ute. Så det är svårt att springa ut hela tiden.

Det går bra med andra hundar. Han skäller sällan och är inte ettrig som jag anser många små hundar kan vara. Pigg, nyfiken och glad skulle jag säga.



Men barn är ingen favorit. ICKE. Det är en "rädsla" vi måste få bukt med.

Annars är han en förbannat rolig kompis. När jag är allergisk mellan varven "tar han hand" om mig.
Typ vårdar mig. Ska trösta och blir omhändertagande på något egendomligt sätt.

Han är nyfiken på människor och är inte heller harig som många knähundar.
 
Han är heller inte känslig för ljud och stimmiga platser. Han sitter som sagt gärna i famnen och kikar om han är trött. Annars hälsar han glatt på allt och alla.

Kopplet funkar bra, utan kopplet funkar ännu bättre.

Han största skräck är en mjuk mindre formad "fotboll i tyg". Den har ragget Lisa glömt på baksidan och han hatar den där jävla bollen, blir som förbytt, skäller och väser. Lyssnar inte alls.

Konstigt faktiskt.




Jaja det var lite om Gonzo det.

Ju just ja, flera som frågar om vad det är för ras.
Det är en Chihuahua/Russel Parson - blandning.
Två fina raser i en hund.
Är vanligtvis emot att blanda hundar hur som helst men har läst på om båda raserna och frågat kunniga hundägare om vad de tycker om just denna blandrasen och har inte fått några negativa fakta.

Första gången vi såg Gonzo var det bara så rätt.

Älskar honom så mycket och även om vissa stunder är lite påfrestande med en valpbebis i huset (se: lägenheten)
så är det värt varenda ögonblick.

I vinter funderar vi på en lillasyster till Gonzo. Eventuellt en Fransk Bulldog. Underbar ras.



En halvknubbig lillasyster är precis vad Gonzo behöver framöver när han nödvändigtvis måste vara ensam ett par timmar. Dagen kommer ju komma. Plus någon som försvarar honom när katterna vill använda honom som tandtråd.
Stina skulle vara ett jättefint namn, vår tjocka labrador tjorven hette Stina när hon kom till oss när jag var liten.

Sen heter ju bästisen min Stina.

Napoleon Dynamite har ju en lama som heter Tina.

Stina passar någon som är knubbig och sömnig.,

Skämt åsido så skulle det vara underbart med två små liv som tar hand om varandra och kan leka tillsammans när jag eller Johan ej har möjlighet,

Lite mer ansvar kanske, men man behöver antagligen inte gå ut och rasta dem fler ggr än om man har en hund. Valptiden dock ej inkluderad.
 
En sådan ras är lite mer självgående också så man behöver inte ha två stycken i famnen när dom själva inte orkar. Haja vilka biceps jag skulle ha.!!

Hur som helst är det inte aktuellt just nu=)



VH1 på teven... dom spelar  den här...





Såg dem live och det är jag riktigt glad för.


Vad är jag mer glad för? Vi får två besök imorgon. Kerstin (Johans mamma) kommer förbi innan hon åker vidare till varmare breddgrader. På eftermiddagen/kvällen kommer min Stina  och gör stan med mig.
Kan det bli bättre?

        
      

Stintan är ju en riktig festprisse. Ingen donna som dansar på bardisken (men har vunnit en danstävling på Spybar samtidigt som jag terroriserade Peter Siepen, ända in till Vip-rummet där jag inte var välkommen!)

......utan mer en rajraj-lodis bakom ett vackert yttre.


Ska bli så himla kul. Länge sedan jag var ute på svir. Morgondagen kommer bli så perfekt som det bara kan bli oplanerat.
Fast vi har iofs planer. Grillfest i Hagsätra. Ja det kan ju bli kul det å!
Jc-killarna som hälsade på oss i Edsberg kommer också. ( Jag har inte hittat på det smeknamnet).
Det är Emma som anser en och två av grabbarna  har angenämt utseende.

Jag föredrar min humla., det är min stil. Rocker med feta tatueringar och "helst" rakat hår. Ständig sängkammarblick  och är bra på ungdomshångel och sånt.
 Han har en stor varm famn jag är välkommen i när precis jag vill. Även när jag varit dum.
Varför skulle jag byta bort något så perfekt?




......................

Jag hatar och då menar jag hatar Rhianna! Jag tänker på självmord när jag hör henne. Hon låter som en jävla hund. Usla texter och gnällig uppsyn.

Även om hon är fin som snus så kunde dom väl tagit in någon annan sångerska, som E-type-tjockisen som fick stå backstage och gnola. Hahaha Fast det var rätt underhållande. undrar om hennes fötter syndes under ridån någon konsert. det måste vara höjden av förnedring.

.......................


Vet ni?

Ni blir ju fler och fler som är här inne och snokar runt. men lika glad för det är  jag men gladast är nog räven ( som jag aldrig sköt btw)

Nu och då när jag entrar bloggen så har det dykt upp en och två kommentarer.
Bara sådär.

Som en blixt från klar himmel.




Jag blir enormt glad för all respons jag får, Sitter ju endå här och plitar väldigt mycket.
Ni får skriva vad ni vill, ni kan fråga saker? Jag är ganska smart. Jag vet tex att hajar kan simma uoo till 80km/h ( Källa: Bergman)

eller att tandraden på en haj växer ut igen på en vecka.
 (Källa: Bergmans Illustrerad Vetenskap som ligger på toa)

















Jag vet också något ingen annan någonsin kunnat bevisa!

Det finns ingen och då menar jag ingen gud!

(Källa: Jag...Nicolina. Finns det en gud stämmer inte ryktena om att han älskar alla barnen eller att han skulle vara rättvis.  PÖH!!  Finns gud är han nog det största aset jag någonsin hört talats om..)
Hyckleri

Himlen har jag för den delen varit i, tur som fan att man satt i ett plan och hade det varmt med 299 andra personer som andades in samma bakteriefyllda  äckelluft. Föredrar förkylning framför kyla. Tror ni det är varmt i himlen??
Sen är ju oftast himlen grå.? 

Så jag köper mig nog en förstaklassbiljett  raka vägen ner till helvetet och har det varmt och skönt i en bikini dagarna i ända istället. Sippa på min Melon  Daiquiri (frozen).
Taxfree finns det ju överallt?
Äta chilinötter och spela av djävulen lite aktier i poker ( så jag kan kontrollera ett gäng ödesdigra själar).

Första kvinnliga diktatorn i Helvetet är mitt mål. Sen vet ju alla vad man går för och förväntar sig inget annat än fanstyg.

Inte samma mygel och smusselaffärer som Gud sysslar med.

Nä du tack!

Josef var väl Jesus pappa förresten?
Vem är gud då?

...................

Tillbaka till ämnet. Kommentarer: Är det någon jag inte känner som bara hamnat här och fortsatt läsa kan ni gärna kasta in en kommentar  eller bara säga hej. Jag tycker om nytt folk. Särskilt om ni luktar gott.
Nu tänker ni " Vad spelar det för roll? Det kommer hon aldrig få reda på endå!!"
Jag säger bara: Jag vet.

Ni kan kritisera mig, mina åsikter eller mitt utseende. All respons är bra respons. Men en liten påminnelse: tänk på mina  ovanstående planer innan du trycker på fel knapp.
Hitler kommer framstå som en "hyvens kille" när jag slagit igenom i Hell-A.

Ni kan skriva att jag har ett fördelaktigt utseende. Jag behöver assistenter i mina framtidsplaner och en tunga i stjärten kan ju vara skönt? Eller?

Ja skriv vafan ni känner för men skriiiiv någonting varje gång ni hamnar på min rosa sida. Jag behöver ju inte ens få reda på vem det är.


Nu är klockan halv fem. Kommer ni ihåg när jag började skriva?? Haha
Så lägg två sekunder på att skriva något kul till mig som jag kan gotta mig åt.
Känns ju som jag berikar allas liv så jävla mycket men vem berikar mitt??

Kom igen nu;)

Hahaha

Kiss
4 Kommentarer



Postat av: Humlan

Rolig läsning, älskar dig gumman hoppas du får skitkul ikväll. Röj på men lita inte för mycket på swanholms snack vill ha hem dig till inatt. Näe röj på nu.

Håller med gummen vilken fitta, hata Rhianna

2008-07-12 @ 11:19:22
URL: http://[email protected]
Postat av: Humlan

Gonzo tog iaf steget och hoppade ut från köksdörren, våran lilla buse, tänk om han hade sprungit bort eller om katterna tagit han till lunch, uscha... När han övervinner rädslan till fotbollen tror jag han är redo att möta katterna, måste ju finnas hund-boxningshandskar så han inte blir biten eller riven tänkte jag, måste ju skydda den fina vita tassa. Älskar han så mycket Älskar att jag älskar dig så mycket.

2008-07-12 @ 11:29:04
URL: http://[email protected]
Postat av: B-man

Fan kan jag SÅ mycket?? Hilfe... =)

2008-07-13 @ 01:57:14
Postat av: Anna

Hahaha - jag måste säga en sak, Nicco - I just love ur site!!!



På måndag får du komma hem från sjukan - det är vi alla jätteglada för!!!



Kram // Anna

2008-07-27 @ 12:09:27
URL: http://baggen.bloggsida.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0