confessions of a blondie

Skrivet: 2008-06-18 Kl. 20:53:51



Idag har varit en jättebra dag. Visserligen försov jag mig men hann endå med det som skulle göras idag . Jag for in till slussen och mötte Anna för en fik. Hon var lika trött som jag men vi han med två timmars tjatter på Snaps stora uteservering på medborgarplatsen. Kallt som det var fick vi två filtar och satt och mös under ett stort parasoll i regnet.

Det är alltid lika kul med nya vänner.  Anna är en grymt trevlig tjej med fötterna på jorden. Riktig klippa för en ensam tjej med två karlar i samma lägenhet i stora nya staden. Så jag uppskattar verkligen stunderna jag får träffa henne och "skvallra av" mig=)





 

Älsklingen kom och tog med sig solen efter en lång dag på jobbet. Strax därefter åkte vi till skärholmen och handlade mat.

Så nu har vi kommit hem och lagat pasta med spenat (hur gott som helst) och jag gjorde en riktigt fin sallad till.

Så nu sitter vi och väntar på  att fotbollen ska börja. Vi ska väl tända lite ljus och plocka fram lite onyttigheter som hör till.

Jag tror jag drar av en hissning och en fet dissning innan jag sätter mig och stöttar Sverige.

Jag tror jag börjar med dissen.
MAMMOR:
Något händer med en gravid kvinna. Hon blir antingen ett offer  som andra ska gå omvägar runt, backa för eller kort och gott  tassa på tå runt. för hon är så skör. Föda barn är vi ämnade för! Vi ska klara det, även om det är jobbigt! 

Eller så blir hon en jävla gudinna med 20års extra livserfarenhet  med den här bedömande världsvana blicken. Ner på knä för denna fröken. Hon bär ju (faktiskt) på livets mirakel.

Nyblivna föräldrar är inte heller en hit. "Hej här är jag och min jävla barnvagn (pansarvagn), här ska vi fram, UR VÄGEN!" 

Ni är ett stort  trafikproblem, det är ni som sinkar hela systemet. Det är vi som får ta omvägar runt er. Minioritetsgrupper i Sverige sticker ut hakan så jävla mycket. "detta är min jävla rätt så flytta på er" liksom. Detta gäller även ofta pensionärer. Inte för att föräldrar och pensionärer  kanske tillhör minioritetsgrupper i allmänhet men i gångtrafiken, i affärer, kollektivtrafiken osv är ni det.  Så detta kanske är mer ett vädjande än ett påhopp.

Om du som mamma har en unge som inte kan knipa käft, snälla rara du, försök!! För det minskar min huvudvärk  att
 se en mamma/pappa som försöker tysta sina barn. Ist för att låtsas att det regnar!! Sånt gör mig galen.

Eller om jag har någon 65åring (och uppåt) som läser bloggen (?) kan ni också vara vänliga att planera dagen lite bättre.  Jag hatar att stå i kön och få panik på folk som inte riktigt har koll på läget. Tanter som kommer ihåg Icakortet  eller/och rabattkupongerna för sent. Eller tanter som går ut för att se folk, som står mellan hyllorna och skvallrar. Med attityd mot yngre dessutom. 

Jag vet inte om jag är sjukligt lagd åt att behaga alla andra? Kanske, men jag har blivit uppfostrad till att visa respekt. Att vara hövlig. Om jag har en massa packning eller dyligt på tunnelbanan tar jag omvägar för att inte vara ivägen för alla andra. Vet inte vad jag ska köpa för cig börjar jag inte fundera på det i kassan, vet jag åt inte vilket håll jag ska åt stannar jag inte upp rusningstrafiken med karta och kompass. 

Jag är ju varken mamma eller pensionär så jag vet ju inte hur ni ser på det? Skriv gärna.

I övrigt så tycker jag inte illa om mammor eller barn utan tycker, tvärtom, att det är något rikigt vackert och ser fram emot min tid. 

Mina (kanske lite väl) starka åsikter har uppkommit vid flera tillfällen.

1. En alkoholpåverkad herre med rullator vinglade omkring på tåget. Till slut satte han sig med rullatorn mitt i tunnelbanegången (så ingen kunde passera) och drack 10procentiga starköl  mitt på ljusa dagen. Han passade på att kräkas lite också vid ett stopp. Efter en stund ramlade han och ölen trillade ur ryggan han hade. Så en rullade bort till mig och jag plockade vänligt upp den. Det hade jag aldrig gjort om jag vetat att den rullat igenom den gamla spyan som inte luktade jordgubbar.
Så farbrorn (som bara glidit ner på golvet utan att tagit större skada) rullade runt i sin gegga med öl och pukes. Ingen ville ta i honom, inte jag heller. Jag hade heller inte tagit mig över hans rullator om jag velat hjälpa.

Från ingenstans dyker en mamma med barnvagn upp och börjar skälla ut hela tåget för att ingen ville göra något, trots att hennes barn låg lugnt och sov. Men hon då? Ville hon gegga runt med spyor och öl för att göra en god gärning? För en människa som faktiskt får skylla sig själv, (man vet vad som händer när man köper starkvara och sprättar en Tisdag, om inte annat så borde man det, om man har rullator).

Nr 2. Jag skulle hoppa på tåget, jag var nästan först och är inte seg dessa tillfällen. Då dyker det upp en mamma med barnvagn som kör på mina hälsenor, inte en, utan TVÅ ggr! Utan anledning! Bara för att hon och hennes jävla vagn skulle på illa kvickt! Fick blåmärken dessutom, och det gott folk får jag aldrig!!

Så... hahah nu ska jag sluta klaga. Min hissning då?

Jag hissar tam ta tam.

Färskpotatis och gräslök. För det är bara så mycket sommar!!

Done

Heja sverige friskt humör!!!!!!!!!
 




0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0