Details

Skrivet: 2008-06-17 Kl. 01:56:39
Jag sitter i köket, hemma i stora staden igen. Har cola och cigaretterna brevid så detta kan bli ett längre inlägg.

Jag anlände till Söderhamn natten till fredagen och Hanna (som jag skrev tidigare) hämtade mig på resecentrum efter en helvetesresa med Sj. Med bokad biljett fick jag och många andra sitta på golvet. Plus att jag var en hårsmån från att missa tåget.
Men det var endå skönt att stiga av tåget och komma hem och vi åkte som skrivet hem till henne och sov på soffan med världens gosigaste Rottweiler Wilma.




Wilma kisstofs


På fredagen åt vi frukost Hos Stintan efter få timmars sömn.

   

Stintan & Hanna


Sedan var vi och fikade och tog en runda i stan. lillasyster Amanda tittade förbi men fastnade inte på kort tyvärr. Solen visade sig lite snabbt också



Det var tydligen pinsamt när jag drog upp kameran=)

Sedan var vi hem till Mormor och morfar och fikade ännu mera! Träffade Moder Jord, lillebror och Mimmi.
Jag kan inte sluta skratta åt mormor och morfar som kom med två fantastiska inlägg i en diskussion vi övriga hade.
´
Mamma: Alltså, kan ni beskriva er själva med ett endaste ord. Bara ett!
Jag: Snygg, haha
Stina: Haha, öhh......tung
Mimmi: Jag vet inte, du då?
Mamma: Klackskor
Jag: Ja eller omständig.

Och från ingenstans dyker morfar upp och säger: "Gulli"
Ja morfar du är världens gulligaste!=)





Mormorn: Ja, vad heter det nudå....hm....deprimerad!

Jag skrattade så tårarna kom smygandes=)

  
Mamma stressad





Efter det for vi i vidare på fest. Ganska trevlig tillställning tills jag bestämde mig för en powernap. Som varade hela natten! Lite surt när jag vaknade och insåg att festen var över. Fullständigt.

Men det var trevligt så länge det varade



Dom bästa tjejerna jag känner och vet. Finns inget finare ( i vanliga fall)


Resten av helgen var sjukt rolig. Lördagen satt vi och snapsade hembränd och sköljde ner med öl som i gamla goda tider. Blev lika full som väntat. Var på Olearys och råkade visst somna vid bordet en liten stund. Efter det ville jag ta en svängom på kullerstenarna utanför, barfota i spöregn. Jag hoppas inte så många såg den synen. För den var antagligen inte så vacker. Haha

Lite såhär såg det ut innan.

 En perfekt jazzposé

 En lugn och lite skelögd Nicolina

 Dans dans dans uppå borde (böj dig ner får se)

 Trevligt? Haha


Efter den utsvävningen installerade sig Söndagen precis som vanligt. Bakispizza på Venezia och en runda med Hanna som jobbat under natten. Vi hamnade på mycket tok men det värsta var när vi passerade en balkong och fick syn på ett riktigt snuskigt gubbarsel. Alltså denna gentlemannen måste ha pysslat med något riktigt intressant för han missade att vi stannade bilen, backade, fotade och skrattade så vi kiknade.



Detta blir mitt julkort i år. Det är ett löfte!



Lite andra tokbilder ifrån dagen


 Emmas altan, såhär i efterhand kan jag säga att jag är riktigt impad av ditt blomster Emma!
Så vill jag ha det en dag!


 Stintan är lite trött

 Gissa vad vi räknade?

 Duktig fotograf

 Hanna och Emma hos Mormor och Morfar

 Tjejer i svartvitt

 Stina lockar på kattungen



Oj vad tjatigt det blev att lägga in bilder. Finns många kvar. Det får göras imorgon! 
Men jag vill bara tacka för en superhelg. Jag har dom bästa vännerna man kan önska sig och det är jag väldigt tacksam över!

Älskar er tjejer.

Men nu är jag hemma i verkligheten och har haft en mysig kväll med min gubbe. Inhandlade lite chilibönor, nuggets och en massa  tillbehörigheter. Så vi åt lite middag och myste! sedan tog jag en långpromenad och ringde syster som jag inte fick se så mycket i helgen. Men familjen kommer snart och hälsar på. Så det är okej.



Älskis in action

Och en sista slutkläm





Pöss










0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0