En rolig incident

Skrivet: 2008-06-27 Kl. 22:13:19
Jag är som en tickande bomb nuförtiden. En tickande bomb laddad med tårar och allergirelaterat snor. Jag gråter varje dag! Jag kan titta på American funniest homevideos och hitta något att gråta för, jag kan titta i Se&Hör och gråta när jag ser Amy whinehouse späda kropp. Vet inte vad som är fel, går ständigt omkring och är rörd över saker och ting. Något fel på hormonerna är det. Kan inte hejda tårarna heller. Då börjar jag skaka.

Ett sådant tillfälle dök upp inatt. tröttnade på filmerna på datorn och plockade ist upp en gammal Amelia och kikade i. Det var ett specialnummer i Rosa Bandets ära. Så jag läste lite om fakta/statistik och inbillade mig först att jag hade cancer. Bombsäker var jag. Nu känns det bättre, men jag tänker iaf boka in en tid för en till mammografi då cancer i mina siliconerade jättar är svårt att upptäcka. Skulle inte direkt märka en tumör stor som ett mindre äpple om man säger så.

Amelia hade också ett repotage om en 21år gammal tjej som förlorat sin mamma och skrev blogg under tiden. Jag han ju inte ens läsa klart överskriften innan jag började storböla i min ensamhet. Och då menar jag tjuta. Kunde knappt läsa klart. Tankar som   "Tänk om jag förlorar min Mamma" ,   "Jag kan inte leva utan Mami",    "JAG MÅSTE RINGA MAMMA INNAN DET ÄR FÖRSENT" flög genom skallen.

Mitt i tragedin kommer en manlig kollega in i rummet (oväntat). Jag övervägde att berätta om vad jag just läst men beslutade illa kvickt att det kanske var bäst att släta över kvinnofasonerna då vi funkar väldigt bra tillsammans på jobbet annars. Jag menar....en man på ett jobb med 95%kvinnor är nog rätt trött på fruntimmersfasoner som det är.

Torkade smidigt  tårarna, repade mig snabbt och trodde jag kommit undan och skämtade på som vanligt.  Självgod som jag är skrattar jag högt och gott åt mina egna skämt.....fan ta mig!!  Vad tror ni händer??.......


.........Jo jag drar av en snorbubbla större än jag  någonsin lyckats ådstakomma med en hel förpackning hubbabubba (som följs av en ilande värk i käken)

. "Shit vad gör jag nu? Såg han? Jaa!...Fan fan fan! Ska jag skratta? Nej lika bra att glömma detta nu, försent att förklara, vad ska jag säga endå? Jo...hrm jag läste.....NEEEJ!"

Sådär pinsamt så man bara vill blunda och sedan aldrig mer tänka på saken!!

Men jag bjöd väl på den, men hade varit mycket trevligare att gjort något annat roligt. Något uppskattat, inte garva högt åt mig själv och blåser av en snorbubbla större än globen.

Var åttonde minut får en kvinna i Sverige Bröstcancer!

Tänk på det....i någon minut...

Nu börjar jag grina igen
'

Fan
0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0