Killar

Skrivet: 2008-06-25 Kl. 17:51:04


Vanligtvis trivs jag som fisken i vattnet i den här lägenheten med min älskling och den andra stollen som ni nu alla vet om är Bergman.
Men.....
Ni två ska få en feeet diss nu.

Nu skulle jag koka snabbmakaroner som Johan så fint har hällt upp i en fin ikeaskål i glas, blandat med fullkornspasta som ska koka i 12-15minuter.
Så jag fick pilla och rensa som det vore lingon innan jag kunde käka. Plus att det är ett berg av disk trots att jag städade/diskade igår.

Som jag skrev i det sista inlägget så försöker jag hålla mig uppe om nätterna för att inte vända på dygnsrytmen när jag är ledig. Det är rätt jobbigt att vänja kroppen fram och tillbaka., Så jag somnade efter fem imorse.

Vaknar med ett ryck vid halv elva av att Bergman snackar/skriker i telefon (som egentligen är positivt när man är i andra änden) men inte när man sover. Efter 10min lägger han på och jag slappnar av och blundar igen.....

Då går dammsugsjäveln igång. Utan det här skyddet för känsliga golv (ni vet hur det låter). Låg en stund och förbannade livet........Men jag klarade det inte så jag stampade upp och frågade lite lätt om jag kunde fortsätta i eftermiddag.

Sedan kunde jag inte somna om.

Det är verkligen svårt att anpassa sig efter varandra, tycker vi gör det jättebra, men egentligen finns det ingen tid på dygnet man kan liva loss. Fram till 22 kanske, men då är Bergmanstackarn inte ens hemma. Och inte jag heller kvällar jag jobbar.

Och är varken känslig eller lättväckt, men jag har ett förbannat humör om folk stökar med mig i onödan. Fråga stackars Johan som jag bett hundratals ggr dra åt helvete, i princip.

Morgonhäxa!! Det är vad jag är


Nu ska jag diska




      


En mindre sminkad Nicolina           Och en lite mer sminkad Nicolina


Blåögd är man också.


Lillebror: Mamma älskar mig och Nicolina mig mer än er för vi har blå ögon! Fina ögon! Inte bruna fula som er!!

Det sa han till våra syskon Amanda och Mimmi en gång när han var förbannad. Bara fyra gammal år säkert.

Ja det gäller veta sin rätt här i livet.


//Nico

1 Kommentarer



Postat av: bman

sorry för dammsugaren... men jag klarar inte av grus i hela rummet.. blir ju dagjobb för mig framöver.. så du slipper sånt på morgonen.... ;)

2008-06-26 @ 00:09:28

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0