Kung i baren

Skrivet: 2008-06-07 Kl. 17:58:07

Igår gick det inte  att stoppa vår framfart. Bergman och jag röjde alla ur vår väg med mottot "ingen ska hindra oss från att dicka jättemycket öl"''

Och drack gjorde vi. Vi köpte en varsin folkis i Bredäng till att börja med och åkte därefter till Kellys och drack tre cider/öl var. Bergman raggde upp ett gäng som skulle åka på kryssning och vi bestämde oss för att följa. Så vi svepte sista cidern och gick till Bussen som vi fick reda på inte gick så vi tog en taxi (som också försökte lura oss med att ta ett extra varv runt medborgarplatsen. Och framkörningsavgift tog han också. Jävla fasoner. Vi röck ju honom på gatan.

Efter många om och men kom vi fram till Vikinglineterminalen och insåg att vi skulle åkte till Siljaterminalen. Lätt kommet lätt förgånget!
Så vi begravde idén med båtfärd där och då. Ist  bestämde  vi oss för att knata mot slussen/gamla stan då jag kände trycket i brallan efter alla cider så jag gick till ett buskage där jag hittade ett stackars fyllo kompisarna övergett efter kryssningen. Totalt medvetslös. Så jag stal hans låda öl efter jag kollat av hur medvetslös. Det var ju inte så att han behövde dom längre.

Glada i hågen rulltade vi vidare mot slussen och planterade våra slitna arslen på Meduza´s uteservering. Satt och tjötade med en massa folk och jag drack cola för 75kr.

Bergman raggade upp nästa gäng som vi följde med till nästa krog, eller ja krog och krog!!   En stor grusplan med en massa jyskplastmöbler. Men med utsikt över hela sthlm. Där förenade vi oss med ett gäng tattare som inte direkt hade spottat i glaset. Kommer ni från söderhamn vet ni vad jag menar med Krysset-folk. Haha överförfriskade kärringar. Men kul var det. Så när vi kände oss färdiga där strosade vi vidare upp till Kellys.,

Där röjde vi loss som 17 pirater på E. Nära att jag blev utslängd men dom verkar tycka att jag e rätt ok endå för får oftast stanna fast jag inte borde. Vi blev iaf bjudna på rödvin (jag avböjde dock) och helrör. Jag hann också ljuga om att jag var florist och hade en egen affär på regeringsgatan. Killen jag sa det till skulle kika in någon gång nu till veckan. Så han blir nog rätt snopen när han inte hittar "Nicolinas blommor" (Han frågade vad affären hette och jag fick kort betänketid) Hehe

Efter en stund blev Bergman lite för full och kände sig dålig så vi skulle åka hem men jag lurade Bergman också och viskade till taxichauffören att vi skulle till Patricia. Men där kom vi inte in för det var 23årsgräns. Och det har väl aldrig hindrat mig förr men med Bergmans citat "Han var väl bög". Lite biatch VARNING men vafan. det tror jag också. Haha

Så vi tog slutligen en taxi hem. Lyssnade på 80´s radiokanalen hela vägen. När vi betalade och hoppade ur (lite lätt sjungandes) kom jag ihåg att vi skålat om att vi skulle ta årets första bad. Så vi vinglade ner till poolen och tog oss ett dopp.

På vägen upp till lägenheten var jag jääättenära att trampa på en igelkottsjävel. Igen. Dom kan vara söta på teve men dom ställer då fanimig till det i min vardag!!

Plus att jag tappade 200kr på vägen upp till lägenheten. Surt sa räven

Ikväll ska jag jobba natten själv första gången. Och Bergman lagar spagetti & köttfärssås. Mums mums

Nu ska jag fortsätta med mitt!!

Saknar mig älskling. Kom hem NU!!!

Pusspuss

0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0