Änder och sådant

Skrivet: 2008-06-12 Kl. 01:33:49

B: Titta på den lilla anden, han får väl ingen mat.
N: Nej det där, det är en dvärg,
B:Det är ingen dvärg, du ser väl att det e en unge!!
N: Nej det är en dvärg


Bergman så här ser en andunge ut



Den vi såg var ju betydligt mycket äldre.


Tyvärr gick det inte att googla "dvärgänder" eller "dvärgand" men hittade mycket annat kul. Lite för kul för att lägga ut här. Min humor skiftar ofta i nattsvart. Ofta om just natten.


Kvällen blev fin. Vi lagade mexikansk gryta med tillbehörande salsa och gräddfil. Och 15kg ris, vart  5 matlådor utöver våra monsterportioner.


Efter filmen kollade vi på Indiana Jones, men jag var så rastlös så vi stängde ner den.

Och nu gott folk ligger mannen min och suckar och stönar för att jag skriver så hårt (säger han), kan ana att han känner sig lite utstött på sin kant i sängen. Så jag får väl ge honom hans beskärda del pussar och kramar

hej hopp

0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0