Hej där

Skrivet: 2008-09-26 Kl. 16:30:25
 Jag har haft fulla händer i flera dagar nu så det har varit lite snålt med uppdateringarna.

Igår gick jag upp i ottan och skjutsade Bergmannen till jobbet. Struntade i att låsa/ta med nyckel efter som jag bara skulle iväg en liten stund. Typiskt nog var porten låst när jag kom tillbaka och jag svor ett par minuter innan jag faktiskt (!) hade turen att komma in.

Det fick också vara den enda turen jag hade igår. Efter det gick allt snett. Jag tappade prylar, jag rev och jag slet. Inte kunde jag somna om heller utan bytte istället helgnytt i sängen och plockade lite hemma.
Vid elva började det dra ihop sig så jag skulle kasta ner det sista i väskan och dubbelkolla innan  jag åkte. Men visakortet var spårlöst försvunnet. Jag letade överallt!!

Jahopp, det får gå endå tänkte jag och gasade iväg. Efter någon felkörning ( 7 kanske) kom jag äntligen fram till terminal 5 och den närmsta parkeringen. Där kostade ungefärligt 70kr för lite mer än en halvtimme. Så jag slängde i det jag hade och hoppades på att det inte skulle bli något krångel. Visst.....planet från Prag var 45min försenat.

Fick åka runt en sväng, parkera igen och hoppas på att jag inte skulle få någon bot. Väl inne på terminalen igen så fick jag lämna mina papper till tullen och vänta med den andra familjen. Mor, son och en väninna.


Det var tre hundar som skulle igenom tullen. 2 frallor (Nisse och hans syster)  och en Engelsk Bulldog som den andra familjen skulle hämta. Hubba Bubba skulle den heta=)

Men det kom ingen och hämtade systern till Nisse och ingen av oss kunde vänta längre heller så vi fick ut våra hundar. Jag tänkte att "Vi kan väl ta med syskonet till Nisse tills vidare" men det gick inte an, vi hade papper med oss som tullen skulle ha för att få in hundarna i Sverige.

Jag fick iaf Nisse i min famn, han luktade valp och var alldeles nyvaken. Han var underbar helt enkelt. Vi tackade för oss och vi gick ut samtidigt som det gjorde ont i hjärtat att lilla söta skulle vara kvar ensam och rädd efter en sån där resa.


Nisse satt i passagerarsätet och var så söt att jag var tvungen att sitta och titta på honom en stund innan vi åkte.



Inte rädd men jäkligt fundersam


Vi svängde ut på E4an igen men vi hann inte långt innan bilen började hosta och studsa fram. Fick stanna på sidan av vägen och vart riktigt rädd. 3 filer, 110km/h.
Det var varmt och bilen skakade så fort någon passerade.

Blev sittandes i bilen med lilla valpen i en och en halv timme innan Johan och hans pappa kom.




Oturen fortsatte och vi fastnade i en bilkö i nästan en timme till innan vi äntligen  fick komma hem.
Blev en pizza och teve.

Nisse råkade riva min pizza så den hamnade uppochner på mina tofflor och vardagsrumsmattan.

Suck

Nisse själv vräkte i sig valpfoder och drack för kung och fosterland. Han var så slut stackarn.
Sen råkade han kräkas i den nybäddade sängen också.
Men det gjorde mig ingenting faktiskt....att stå och torka spyor efter en sådan dag. Skulle göra vad som helst för lilla
knytet.

Men när grabbarna äntligen kommit i säng så unnade jag mig lite välförtjänad
 Nicolinatid.
Ett varmt skumbad.

Sedan pratade jag med svärmor Kerstin i två timmar. Vi har inte hörts på ett tag så vi tog igen lite och tjattrade på om allt och ingenting. Två timmar senare la vi på och jag blev lite klokare under dessa timmar måste jag medge.

Men trött... så trött.

Helt slut som  människa och artist släpade jag mig sen till sängen och somnade med mina killar.



Godnattpuss




Vilken liten gosebjörn va?








Idag har vi lärt känna varandra lite och blivit supertighta. Går inte att beskriva med ord hur lyckliga vi är över Nisse. Men fick även reda på en mycket tråkig nyhet. Dom avlivade Nisses syster. Lilltjejen då.=( Vad rädd hon måste varit efter resan och helt lämnad på en flygplats. Vilka idioter sen som betalar så mycket pengar för ett liv som dom inte ens bekymrar sig över.
Ett liv som inte ens fick startas.

Vi vart förfrågade om vi ville intervjuas om det men Johan avböjde vänligt med motiveringen " Det har varit tillräckligt med pressen i sommar"
Tror jag håller med på den punkten. Vill dessutom inte bli förknippad med fler tragedier. Annars börjar väl folk kasta skräp på mig eller spottar över axeln när jag passerar vägen.




Ikväll har vi två alternativ:
 
Stanna inne och njuta av lugnet, livet och Nisse.

Åka till vänner på mysmiddag, umgås, njuta av livet och av NIsse.

Ja det visar väl sig antar jag

0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0