Viva la diva

Skrivet: 2008-09-13 Kl. 17:48:24
Måste bara ta och berätta om Stina, eller rättare sagt det jag minns av henne på sjukhuset. Hon installerade sig väldigt snabbt och ägde snart hela Ortopedavdelningen. Jag upplevde nog alla sinnesstämningar man kunde på sjukan och måste ha varit den mest besvärliga patienten dom haft.

  Jag vägrade äta någonting så jag fick ha dropp i någon vecka, jag skrek och grinade omvartannat, var inte rädd för att säga vad jag tyckte, jag röck ur nålarna ur mina armar och händer så det skvättade blod överallt, ingen och då menar jag ingen fick ta i mig utom Johan, jag krävde smärtstillande och sömntabletter hela tiden.

Stintan däremot hon rullade runt som en fucking Cinderella i sin rullstol (och sjukhusskjortan bakvänd så hon blottade hela baksidan ) och trivdes som fisken i vattnet där på sjukhuset.

Vi hade turen att den sista veckan få ligga på samma avdelning med rummen intill varandra så det var ett stöd. ATt ha henne och hennes lugn i min närvaro. Hon tycktes inte vantrivas som jag i situationen vi var i. Hon frågade snällt vad det skulle bli för lunch efter frukost och fick in rutinerna rätt bra.
Jag däremot var ett jävla vrak.

Hon var ju mäkta stolt att hon kunde gå med sitt gåbord och kikade mer än gärna in till mig för att prata en minut och visa upp sig.

"Här kommer kungligheten" sa hon.

Hon gillade inte när någon fifflade med hennes noga planerade rutiner, som när vi lovat varandra att sluta röka. Fem dagar klarade jag, sedan brast det när mamma kom in till mig efter en pys, så jag tvingade Emma, Hanna och mamma att skjutsa ner mig i sängen så jag skulle få ta ett bloss.
(Alltså smuggel med andra ord, tror ni jag fick gå ut eller?)

Självklart fick stina syn på min säng och började ana oråd på en gång.

Stina: Vart fan ska ni då?
Hanna: Ja vi ska bara ut på lite......luft.
Stina: Hallå där, jag vet nog vad ni ska göra!!! Hallå?? HALLÅ?!!



Så dom släpade ner mig i sängen 11-12 våningar för att få blossa.
Fast senare började hon smygröka med mig hon också!

Haha

Eller när Stina skulle in till mig en sväng men fastnade med dörren halvvägs för Johan hjälpte mig att tvätta mig vid handfatet (ingen annan fick ju). Jag kunde varken gå eller sitta så jag låg fortfarande i sängen som vi flyttat.
Stina vart skitsur när hon inte kunde komma in.

- Vafan gör ni?
- Johan hjälper mig att tvätta mig, kan du komma senare??
- Gör han?? Fräscht.....


Sedan gled hon vidare,
 
Lite senare skulle jag visa henne första gången jag kunde gå.  Typ åttonde dagen på sjukhuset. Hade mitt jävla gåbord och hade hängt katetern på den (min kateter var typ alltid full för jag drack som en galning på sjukhuset när jag inte åt).
Ville ju göra en riktigt bra entré när jag väl kom ut (Förstå att ligga i över  en vecka och inte veta om det tar år innan man kan ta sina första steg och hur jävla glad man blir när man väl gör det)
så när jag fick syn på Stina som inte riktigt var i positionen jag tänkt när jag skulle visa mitt enorma framsteg.
Därför backade jag och det blev ett sjujävla gung på katetern.
Det stina alltså hann se var ett hörn av gåbordet och katetern som gungade fram och tillbaka.
Haha.

Några andra väl valda situationer och citat av STina på sjukan,


Jag träffade en farbror som hette Sture, mycket trevlig herre som brytit benet  (Foten hade hängt i skinnet).
Vi hade ungefär samma rökrutiner så självklart rullade vi tillsammans ner och satt en stund när det var finväder. En riktigt gullig gubbe, hade fru och en dotter som gift sig med en Indier i just Indien. Han pratade jättemycket om henne och har också nu skickat bilder ifrån bröllopet.

Jaja strunt samma, det var en rökpolare jag hade turen att hitta men Stina ville inte riktigt acceptera det där, Hon vart äcklad sa hon.

"Vad är det då?? En gubbe och Nicolina, fy fan säger jag bara"

Haha, hon var enbart svartis på min kompis. Det är jag 110% säker på. Som om jag i det skicket (och med pojkvän) skulle ha en relation med en gubbe på 80 härliga. Som dessutom också satt i rullstol precis som mig,. 

Så här var det, han ville inte gå ut och röka med dig Stina, för du var inte trevlig på lilla Sture!!

Haha

En annan rolig incident var sista natten då Stina fått flytta in till mitt sjukrum så vi fick sova tillsammans, eller ja, Stina hade då fått ligga med tre andra kärringar och gubbar, varav en var sjuk i huvudet och kastade apelsin på Stina.

Stina: Har du problem??
Galna tanten: Har du problem eller?

Hahha. Men jag får väl bortse galna kärringar och fokusera på att min bästis ville ligga i mitt rum sista natten. När nattsköterskan kom in med medicinen så insisterade hon på att fylla på mitt vatten medans jag tyckte det räckte med det jag hade så sa vänligt Nej tack.
Stina däremot klunkade för glatta livet och höll nästan på att sätta i halsen.

"Jjjjag kan ta mer tack!! Du vet när jag är hemma och ska ta alvedon, då dricker jag MINST en halvliter vatten och sköljer ner med knäckebrö, det kan du lita på"

För det första så ville bara Stina visa sig duktigare än mig, för det andra så
dricker Stina inte vatten, hon dricker kaffe.
För det tredje, Sköljer ner med knäckebrö?
Man sköljer väl inte ner vatten?
Det kan du lita på??

Haha

En liten slutkläm.

Sköterskorna skulle lägga om Stinas ben (tror jag) och hon tittade på dem med bekymmersam blick.


"Hörni, nu tar ni det jääävligt varsamt alltså!!"

Jag älskar dig stina sjukhusdiva

0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0