Heta fisar

Skrivet: 2009-04-29 Kl. 14:26:52
Uhhh jag förstår verkligen inte varför Nisses fjärtar luktar värre än det som faktiskt kommer ut. Får göra korsdrag här i lägenheten för att han fiser så illa.

Idag ska han på sitt första kalas. Hos Lisa.
Jag tänkte ta med hans nya jättetunnel som jag fick för mitt goda hjärta igår (men det tar vi en annan gång)

Exakt en sådan här


Nisse hatar den, han hatar den mer än han hatar....att bli lämnad ensam hemma. Jag försökte först igår att få honom att leka i den men han vägrade. Han gömde sig i hallen.

Idag gav jag det ett nytt försök och tog med den ut.
Jag kastade in godis och pinnar men han satt bara där med en viljestark blick. Det blev en maktkamp mellan matte och hund. Hunden vann. Matte låg förnedrad i sitt sista försök att få in Nisse i tunneln. Hon låg nämligen i tunneln själv och ropade med ljus röst.

"Koooom då Nisse, kom så får du godis!! Nähe....Kom och ta pinnen. *Suck*..... Hjäääälp Nisse rädda mig!!!..*
Allt försökte jag med.


" HÖhöhöhö hoohooo" hörde jag någonstans ovanför mig. Jag vände mig så jag låg på rygg med huvudet utanför tunneln.

Där stod en tant på sin balkong.



Tant: Du....Han vill inte va?

Jag: Nej, men JAG vill!

Tant: Hehe du får försöka locka in honom med någonting.

Jag: Ja men du det ska jag testa!!

(Jag låg juh bara där ändå och rullade runt i en tunnel fylld av hundgodis, en boll och ett par pinnar för att roa mig själv)

Sen när jag skulle försöka ta mig ur den förbaskade tunneln med Nisse tre meter bort backade jag rätt osmidigt ut. Jag kände gott och väl att jag visade



"Höhöhöhöhöh" igen

Tant: Ja du såg inte så smidig ut.

Jag:: Inte?? Men jag har gått ner fem kilo.

Tant: Näää det syns inte.

Jag: Okej hejdå!

Sur och förnedrad släpar jag tunneljäveln bort mot vårt hus och svär tyst för mig själv. Tydligen inspekterar tantjäveln mig dagligen men jag själv har aldrig sett henne förr. *#%*=#"

Utanför porten står tant 2 och flinar överlägset.

Tant 2: GOD MORGON!!

Jag: Nej du det är det inte.



Jahopp, är man sjukskriven eller är man sjukskriven när pantertanterna på gården bildar gäng och mobbar en?
3 Kommentarer



Postat av: Helen

hahaha, skrattade så ögonen tårades. Alltså Nico, du är världsbäst på att återberätta historier, låter ju så jäkla roligt, har du gått ned 5 kg nu? Pusss

2009-04-29 @ 18:55:23
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: anton

Hahahahaaha!!! Fyfan vilka jävla tanter! hahaha! Aj min mage!

2009-04-30 @ 09:06:16
Postat av: monkan

Ahahaha!!! ja men guuuud, akta dej för våra pantertanter! tro mej (och jenny)dom har ju inget bättre för sej än att snacka vettu ;)

2009-05-07 @ 21:18:35
URL: http://rowena.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0