I ottan ta mig fan

Skrivet: 2009-04-29 Kl. 06:53:36

Jag är världens mest effektiva människa enligt mig själv.
Jag har fått så mycket gjort att jag glömt hälften.

Men den här månaden gjorde jag mig kvitt dom värsta räkningarna. Det var en del, bl.a den där hemska Maranatabluffen. Mamma tyckte inte jag skulle ge upp utan strid men jag kunde inte göra mer än att maila och det har jag redan gjort. Så den räkningen blev betald nu innan dom dubblade summan och skickade den till inkasso.

Nästa månad blir också ganska sur men inte hälften så jobbig som denna. För jag har i princip noll kronor kvar. Den är inte ens maj än heller.
Men man får bita sig i läppen och köra på.

Sen har jag fått ihop ett fantastiskt Cv enligt mig själv och några få utvalda som fått se den. Skickat på 12-15 arbeten jag faktiskt vill ha.

Håll tummar och tår för mig,.

Jag har ringt viktiga samtal och igår tvättade jag 11 maskiner. Vet ni hur jobbigt det är? I fyra timmar sprang jag som om jag hade en eldgaffel i arslet mellan lägenheten och tvättstugan.
Och varmt var det ute, svettades och linnet klibbade fast i ryggen. När tvätten ändå var vikt (det som hunnit bli torrt) och upphängd över hela lägenheten kände jag för att röja upp resten så man slipper stressa sig igenom det på Torsdag eftermiddag.
Så då blev det storstäd här.
Gav mig fan på att jag skulle hitta hemnyckeln och vet ni? Det gjorde jag också. I springan mellan madrassen och sänggaveln.Nästan omöjlig att hitta men jag gjorde det. Vilken lycka!

Efter det när jag ändå kände mig som ett skabb i mina gamla torkade svettiga kläder kunde jag lika gärna åka ut till Skhlm och inhandla en uppsättning mat åt Nisse. Tog även en sväng förbi apoteket och inskaffade mig lite behövligheter och hämtade ut mina meds.

Så när jag äntligen kom hem tog jag en lång dusch och la mig sedan i nybäddade sängen i dom största trosorna jag kunde hitta. Jag tog en sömnis och BAM BAM. Tack och godnatt framför en tecknad film. Därför sitter jag uppe 06:50 och har varit vaken i över en timme.



Tills vi ses igen

1 Kommentarer



Postat av: Victoria

Okej :) Tack detsamma. Kram

2009-04-29 @ 10:06:16
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0