Kör bara

Skrivet: 2009-04-14 Kl. 19:51:17
Idag har jag uträttat ärenden ifrån soffan. Jag har ringt och ringt, köat och ringt igen. Hatar viktiga telefonsamtal. Jag är ganska bra på det när jag kommer igång men det är så gruvsamt innan.

Efter jag gjort mitt klart sneglade jag på Nisse som sneglade tillbaka. Han suckade och tyckte inte livet var speciellt kul...
Så jag frågade honom om han ville på Zoo istället för att ligga här och skräpa.
Jag har aldrig sett honom så till sig.

Så vi lånade Bergmans bil och åkte.
Vi köpte foder för bulldogs och sedan fick Nisse välja nya leksaker. (Vi slängde dom gamla då han blev sjuk)
Han tog en stor tennisboll, en sladderapa och en frisbee



Sen fick han ett nytt halsband, en riktig och egen vattenflaska också.
En helt egen kasse som var hans helt egna och det visste han om mallgrodan.
Efter zoobesöket hämtade vi Johan i tunnelbanan och åkte till heron city och handlade.
Jag fick ansvaret att handla middag men kom ut med fyra kassar mat.
2kg köttfärs, lax, annan fisk, grönsaksbiffar, morotsbiffar, 9l ramlösa, grönsaker, frukt och gud vet allt.
Går inte att "bara handla det eller det" på större affärer.

Så vi åt tacofärs med bulgur och sallad idag. Mumsigt värre.

Egentligen skulle jag skriva mer nu men jag hinner inte för älsklingarna kallar ifrån sovrummet. Nisse vill att jag vevar med sladderapan så han kan fånga den.





Bye bye
0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0