Söndag fortsättning

Skrivet: 2009-04-05 Kl. 17:01:34
nu är jag återigen i sängen med mina killar. Nisse är helt galet glad att vi kommit hem. För borta har vi varit. Först åkte vi in till slussen och gick bort till Skånegatan och tog en cola (light) på "Same same but different". Ett jättemysigt "häng" om  man bara vill ta en kaffe, drink eller äta mat.

Efter det tog vi en promenad och insåg hur kära vi faktiskt är. Vi stannar hela tiden och pussas, tittar varandra i ögonen och kelar.
Skönt med lite egentid ibland, utan vardagsbestyr, utan Nisse och i bortamiljö.

 
(Ni får bara halvdana mobilbilder nu tyvärr)

Efter en liten promenad bjöd Johan på lunch på en liten grekisk restaurang. (minns inte namnet).
Så vi avnjöt en lunch beståendes av fetaostfyllda nötfärsbiffar med klyftpotatis och zatziki.

Namnam.

Johan åt halva min portion. Han sneglade länge innan jag gav med mig.

Sen åkte vi tunnelbana hem hit igen och här är vi nu. Kvällen kommer spenderas i soffan framför One tree hill, Gossip och Whipeout.

Någon som vet vad det är för Söndagsfilm??




Tillbaka till i Fredags

Jo vi satt ute på eftermiddagen på baksidan och mös.


Jättevarmt och skönt i solen


Kolla vilka gosiga killar!!




Lite missvisande bild. Cola zeron är min. Bergman drack jäger med isvirke.

När Emelie och jag fått nog av solen åkte vi ut till Kungens kurva och kikade runt lite. Inkasserade konstgräs till balkongen (svart) och en ny mopp.

Tittade även på lite skor (inte på rusta dock, även om nog mormor skulle önskat det).
Men vi handlade bara mat och åkte hem och poade.

Efter maten som vi avnjöt till Marley and Me (som jag såg för andra gången) gjorde vi oss i ordning och försökte täcka spåren efter allt gråtande. Jag grät ändå mindre andra gången jag såg filmen.

Sen lurade jag i Emelie en knapp (sprit) som sedan blev två och efter det var det dags att gå. (haha)
Bergmannen  följde med.
Först gjorde vi ett stopp på Medborgarplatsen hos Törnros som bjöd på öl och sedan gav vi oss ut i Stockholmsnatten. Jag och Emelie kände oss lite vissna efter en rätt aktiv vecka och framförallt dag så vi tog en bulle hem med stopp på donken. Jag köpte ett Happy Meal som jag inte fick i mig.

När vi väl kom hem var Erik & Lene här hemma i soffan. Erik hade köpt en limpa cigg åt mig och sprit till oss alla. Väldigt nobelt av honom.
Spriten ska vi ta nästa helg då han och Lene kommer tillbaka till Sthlm. En liten fågel skvallrade om att Egil kanske kommer också. Hur kul blir inte det?!?
Alla mina gamla manliga gangstas.
Jag hoppas vädret blir hälften så bra som den här helgens. Då finns det inte ett fel med någonting längre.
Nåväl. Jag surrade lite med Erik och Lene och gav dom en puss i pannan innan vi beslutade oss att sova.
Smart drag kan jag tycka då vi först försökte titta på film i Bergmans rum.

Det gick inte bra. Bergman kopplade hit och han kopplade dit. Sladdar flög åt höger och vänster.



På morgonen blev jag en smula dålig och kräktes ner hela toaletten. Allt kom upp. Tolvfingertarmen också tyckte jag mig se.
Sen var det ganska bra någon timme. Jag och Emelie satt ute på balkongen och smorde in oss med "before sun" kräm och lyssnade på gamla sommarlåtar. Det blev nästan för varmt.
Men det var gött med iskall cola och cigg efter morgonens bakslag.

Sen väckte vi Johan och begav oss till Hagaparken för månadens Frallaträff.
Nisse råkade i slagsmål med en annan Fralla.
Bosse heter han. Importerad från Spanien.
Dom fick in ett par hugg innan Johan och den andra hussen lyckades sära på bestarna.
Emelie var duktig och brottade omkull Nisse på en gång. Så han lugnade ner sig. Han blödde ut en mindre skråma i munnen.
Obehagligt.!
Sen ville jag inte släppa Nisse mer, han var så upptrissad redan.

Hoppas det går bättre nästa gång.
Oroat mig för detta. Nisse har ju vart kaxig och "på" sedan dag ett. Det är ett kännetecken för rasen så man har försökt behärska dessa sidor i den mån det går. Han har aldrig hittills varit dominant kaxig utan mer...."kom igen då, lek med mig, lek med mig, lek med mig"
Nu var det Nisse som började bråket på det viset men med lite mer jävlar anamma och den andra äldre hunden taggade till och högg.

Så Nisse är väl inne i en ålder han testar gränser antar jag.
Men ägarna till den här hunden Bosse surnade till. Jag gick bort och frågade hur det gick och där var det bara sura miner fast Bosse klarade sig bra.
Där satt dom och jollrade med sin hund och tyckte verkligen synd om sig själva.

Deras hund är aggresiv till sättet och har visat sig vara en bråksake innan på dessa träffar. Hundar och framförallt hanar ryker ihop då och då. Så är det. Det är ingens fel. Men och sedan sitta och klappa sin hund som om det vore synd om den är väl inte det bästa sättet att visa att den gjort fel.
Det var ändå Bosse som högg först.



Jaja, efter det gick vi tidigare då det inte kändes som en bra idé att fortsätta leka när Nisse betett sig illa och var uppspelt av allt runtom.
Så vi tog oss in till stan och mös runt i sex hela timmar innan Emelie hoppade på tåget hem till Gävle.

Så kul att ha dig här gumman!!
Love love love

Men efter en hård dag fylld av bak, bakre fylla, fyllda bakre, uppkräkt bukfylla och bakfylla drog vi hem, tog en lååång dusch och la oss sedan i sängen.
Två sekunder in på en av filmerna somnade jag.
Innan nio.
Vaknade nio imorse.
Underbar helg
.
Thanks weathergods

Thank you bitches



1 Kommentarer



Postat av: Helen

Fina vårbilder gumms. :)

2009-04-05 @ 18:09:28
URL: http://helenm.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0