until you love me

Skrivet: 2009-04-21 Kl. 01:45:56


Klockan är tre minuter över ett på natten och jag steker torsk.
Mannen måste ha måtlåda.
Jag erbjöd mig och sköt uppgiften framför mig så här är jag nu. Det gör inte mig något faktiskt.
Ikväll kände jag för lite egentid. Inte läsa böcker, göra manikyr, inpackningar eller bada. Utan bara sitta och blänga på dumma program på teven med Nisse vid min sida. Johan hade självklart fått vara med.
Dock under tystnad så istället skickade jag iväg honom för hans eget bästa.
Han hade inga invändningar. Det var nämligen fotboll ikväll.
 DIF-Hammarby. 3-1 till Hammarby.
Jag överväger att byta lag.
Johan blir förbannad och säger att då byter han tjej.
Jag undrar om hammarbysupportrar är rika med stora vitala delar.
Johan är tyst.
Jag förblir Djurgårdarbrud.

Jag utsatte mig själv för en jobbig grej idag. Vi hade fyra jättekassar med pant som jag släpade motströms upp för backen mot Ica. Jag kom nämligen på idén att handla precis samma tid folk kommer på att arbetsdagen är slut och dom vill hem. Därav rusningstrafiken.

Ja när jag snärtat tre personer med mina kassar som gjorde mig två meter bred kom jag äntligen fram och  pantade mina flaskor. 55kr blev det.
På vårt Ica har vi en liten kyldisk med nedsatta varor. Priset åtminstonde.
Där kikar jag alltid så som min mormor lärt mig.
Jag hittar alltid något kul. Olika pålägg, grönsaker, kött. Utgångsdatumen ligger alltid på två tre dagar och priset är lika med någon krona så varför inte?

Iallafall så kom jag gåendes mot kassan då den enda kön som fanns var minst 4m lång. Som tur var så såg jag att en till kassörska var på ingång, så jag snabbade mig till den andra kassan och hamnade på första parkett. Tanterna pekade finger! (nästan, blickarna intygade det).
Jag var nöjd ändå.

Notan slutade på 75kronor. jag hade 30 i kontanter plus pantkvittot....som inte låg kvar i fickan. Högröd i ansiktet fick jag be om ursäkt och springa in i butiken och storma igenom vart jag varit innan. Hela kön väntade och jag hatar verkligen att sitta i en sådan situation. Jag hatar andra som klantar till det så. Olycka eller inte.
Men DÄR, vid billiga disken hittade jag mitt pantkvitto och rusade tillbaka till kassan där kön hade hunnit bli lika lång som den andra var innan.

Haha lite pinsamt om någon hittat och tagit mitt kvitto och jag fick gå hem, utan toalettpapper och nedsatta varor.

Nu. röka


0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0