Upp som en sol

Skrivet: 2009-04-21 Kl. 23:58:50

Med tanke på att jag var vaken sju imorse har min dag ännu inte varit så lång. Vaknade halv ett. Hade en massa viktigt att ta itu med egentligen men comhem ville inte fungera alls idag. Har fått ett brev hem om att det kommer strula i några veckor. Snacka om att kylskåpsdörren kommer gnissla. Teven fungerar inte heller. På kvällarna går det bättre dock.
Jag fick ändå låna Johans telefon och sköta andra viktiga måsten.

Vi har lite på gång här förstår ni. Men det får bli ett återkommande ämne.



En sak som fashinerar mig är att dom största bloggarna i Sverige styrs av kvinnor. Inte för att kvinnor inte skulle kunna driva framgngsrika eller för den delen innehållsrika bloggar. Det som fashinerar mig är att ingen kan stava.
Inte för att jag stavar eller uttrycker mig korrekt alla gången men JÖSSES AMALIA

"Ida sa ----  till mig att jag hade snygg tjol och ja sa att jag tjöpt den på Gina, VA sa hon hur hittar du allt igentligen. Ja sa att det är vicktigt att man letar efter sånt som elin kling har i sin blogg. *FNIZZ*. Hon gick påt, hoppas hon tjöper fula haremsbyxer nu så alla mobbar hon sen."

Say what nigga?

Jag har inte kopierat texten från någons blogg men den passar in på väldigt många bloggerskors sätt att skriva.
Dessie, Paow (jag veet, orka?), Rosing, Kissie m.f.

Sen har vi dom här som skriver så dimmigt att man inte förstår ett jota. Bloggaren/bloggerskan försöker få ett konstnärligt, djupt och svårt intryck.

Gynning är ett exempel. Inga styckesindelningar, punkt och kommatecken efter och före fel ord. Allt blir en enda gegga.

Skulle kunna sitta en natt till och dra fler exempel men dessvärre orkar jag inte det ikväll.
Jag är inne på över femtio bloggar/dag så dessa bloggerskor går att kategorisera i en egen mapp. Blondiner eller idioter kan den heta, Men det gäller inte bara dessa tjejer.
Jag syftar på 90% av alla existerande bloggar. Människor som har arbeten många får plugga fem år på höskola för att få en möjlighet att tillträda stavar egentligen med I. Eller faktiskt med CK.

Jag pratade med Emelie ikväll, hela tiden sa jag "vahettere" för jag tappade ord. Fick ursäkta mig med att " ja man blir nog dummare för var dag som går" och visst fan är det så. Hjärnan måste aktiveras. Jag har inte huvudet på skaft längre om man säger så. Måste börja läsa mer och det nu. Annars är jag nog dement innan tjugofemårsdagen.

Men poängen jag försöker hitta är väl att jag tycker det är underligt att somliga kan begå så pass stora stavfel, hela tiden. Jag har tittat igenom mina gamla svenskaböcker sedan jag gick i 5:an. Jag stavade och formulerade mig bättre redan då.
Men skulle jag lägga in min blogg i ett rättstavningsprogram skulle det nog finnas ett och annat fel i varje inlägg här också. Men såvitt jag förstått så anser ni att mina texter är läsliga iaf.

Sen måste man få ta ut  svängarna också och blanda ord och texter hej vilt. Bara folk förstååår.



Jag handlade på Ica idag igen. Jag handlade för 143, 50 kr. Jag köpte ett paket prince, det kostade femtio kronor.
Vet ni hur många gånger jag fick stanna och vila armarna på vägen hem??
Säkert tio ggr. At least.
Stark?!
Jag köpte även pastasås, fyra bananer, två mellanfil, en påse grönsaksmix, 3 paprikor i en påse (fantastisk uppfinning va?)
1 cola zero och....och...inget mer (jag dubbelkollade kvittot). Jag orkade inte bära skiten heller. Jag fick ont i armarna. Jag hoppas det är min halvutbrutna förkylning kombinerat med pollenkänningen kombinerat med pms som utlöste den här abnorma svagheten.

Kanske borde köpa vespa?
0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0