Finders keepers

Skrivet: 2009-04-22 Kl. 14:32:40


Jag älskar dig min lilla galna Fralla.
Du ligger med huvudet i mitt knä, inte för att du vill gosa
utan snarare för att du ska vakna om jag reser mig och går.
Du följer troget efter mig vart jag än rör mig.
Sitter jag på toaletten sitter du brevid utan att titta.
När lärde du dig hänsyn och respekt?

Du snarkar och fiser värre än Johan. Varje kväll får jag gömma
mig under täcket tills lukten försvunnit.
Du tittar försynt på mig och jag slutar aldrig skratta
åt dina roliga ljud.
Du och husse har er morgonrutin som ni följer till
punkt och pricka.
Kissa, bajsa och frukost. När du har slukat ditt foder siktar du in
sig på husses fil. Jag vet att han ger dig i smyg. Enda tiden
på dygnet jag inte kan ha ett finger med i spelet. Det vet ni båda.
Det är er hemlis.
Sen hoppar du upp och lägger dig mellan mina ben (eller varför inte på)
och tittar på husse som donar ute i köket. Du ger honom klartecken att
det är lugnt att gå nu. Du passar matte.
Ibland kollar du att han stängt dörren ordentligt.
Sen kan du slappna av.
Du hoppar upp i sängen och ligger och tittar på mig en stund.



Du kommer fram till mitt ansikte och pussar mig tills jag vaknar.
Du slickar inte som andra hundar. Du pussar med din rynkiga trut.
Jag vaknar och gör plats åt dig på min kudde. Du lägger dig och jag
drar upp täcket.
Där ligger vi sedan. Skedar som du vore ett litet barn. Du andas så
djupt. Sträcker på dig ibland.
Du luktar så gott för matte har gjort en inpackning i din redan så fina päls.
Vi vaknar av att brevinkastet smäller.
Du skäller och frustar lite för att jag ska reagera. Veta att fienden kanske
tagit sig in.

Vi går ut och kastar lite med din nya boll. Du är full av energi och springer så
fort.  Du hämtar bollen åt matte om och om igen. Vill att jag ska kasta, om och
om igen. Får du nog springer du förbi mig med bollen och lägger dig en stund.
Leker med bollen mellan tassarna.

Sen anpassar du dig efter mig. Troget. Jag är övertygad om att du kommer
älska mig hela ditt liv på jorden.

Jag kommer älska dig hela mitt liv också, min lilla galna fralla
1 Kommentarer



Postat av: Madde Hamrén

Guuud så fint skrivet :) Man blir alldeles rörd, jag förstår kärleken lixom :)

2009-04-22 @ 16:30:53

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0