Vårigt värre

Skrivet: 2009-04-07 Kl. 09:00:15
Hej hopp

fotbollen gick bra, jag slapp slåss även om jag funderade på annat då det var en överförfriskad grek som ramlade in i mig hela tiden. Förstår inte hur han hittade mig överallt bland alla människor bara. Var jag på toa, ramlade han in i mig där, stod jag i baren, ramlade han in i mig där, tog jag tåget till Skåne, ramlade han in i mig där. Typ.

Hade lust att fälla honom i sitt eget krossade glas ett tag. Men det hade nog blivit besvärligt om jag åkt dit 

Fotbollen var kul, men segt. Inget som hade sittplats satt ner så det var bara att vänligt stå. Jag lärde mig ett par ramsor tills slut. Men måste säga att om jag fick en vecka att fila på dessa ramsor, skulle jag nog kunna göra något bättre av det. Inget rimmade så man kunde inte gissa sig till nästa ord.

Men jag höll upp halsduken sådär som alla andra gjorde. Johan kastade en stolt blick.
När motståndarlaget fick en hörna (eller något), det kom iaf en motståndarspelare till  hörnet så skrek alla "BUUUU"
jag själv blev lite tant och tänkte " Näääeee, va?Hörni.....grabbar! Stackarn!!"
 Men när Johan tittade på mig och jag inte buade febrilt sträckte jag ut tungan sådär som jag bara kan.
Han gav mig en stolt, endock mindre stolt blick.

1-0 till Djurgåden slutade det. Jag hoppade upp och ner. Då blev jag kissnödig.






Kolla min huligan va?? Ett par gånger glömde han att jag är en skör kvinna och tog ett stadigt grepp runt min hals, skrek och hoppade. Jag hängde inte med. Aj nacke! Aj rygg!
 Som straff ska jag väcka honom nu.


Jag ska väcka honom så här. På högsta volym!

 
0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0