Fro Nicolio

Skrivet: 2009-08-18 Kl. 01:11:10
Idag har jag tvättat 8 maskiner, städat tvättstugan. Städat sovrummet och bäddat rent. Vikt och hängt all tvätt. Städat min gamla byrå och hittat sprit,,,,i troslådan till råga på allt. Vad menas?



Hehe, vi har visst en skåpsupare ibland oss. Inte är det jag! Inte ens under mina mörkaste stunder,......



Efter städningen av sovrummet rensade jag en gammal garderob och kastade drivor med kläder.
Myrorna hade inte ens accepterat mitt generösa erbjudande. Dom hade bett mig dra åt helvete och gett mig en klapp på käften om dom fått se vilken katastrof till garderob jag haft. "Försvinn med ditt gamla loppätna skräp" hade dom gastat efter mig.

Näe tack! Bäst att vara på den säkra sidan och hiva skiten på en gång. För att slippa offentlig  förnedring. 

Så rensning är det jag sysslar med nu. Det jag gör. På alla plan ska jag rensa bort sånt som inte behövs, får mig att må dåligt eller sinkar mig på något plan.
Alla gamla papper for starters.
Nu, när och hur det blir med månadens inkomst ska jag göra mig kvitt dom flesta tyngre räkningarna jag har.....Eller haha, det låter stort men det är mycket smått skit som jag behöver få bort och sedan en privat skuld jag skjutit framför mig alltför länge nu. När det är klart har jag bara hyra och en annan fast summa per månad.
Inget som släpar efter, inget abbonemang, inga fler privata skulder. Gosse!!. Försäkringskassan har inte varit lätt att ha att göra med. Först vänta ett halvår på inkomst och sedan vända ut och in på sig själv för att det ska gå ihop. Gillar egentligen inte att gå in på så pass privata detaljer om mitt liv med er läsare men nu när det tyngsta ligger bakom mig är det lättare att ta det "out in the open" utan att jag fortfarande står och stampar i sin egna gamla skit..
.

Så här ligger det till, jag är så pass bra i ryggen att jag kan göra mer än jag dom sista tre månaderna gjort. Men jag tyckte jag själv någonstans förtjänat en riktig sommar. Jag blev bestulen på den förra och dom resterande tidigare 6 somrarna har jag jobbat som ett svin på diverse restauranger, äldreboenden, som assistent och på Scandic.

Det senaste året har verkligen inte varit en dans på rosor.

Johan har fått tillbaka en gammal telefon och ville att jag skulle läsa gamla sms som han fått av mig. Sms fr.o.m förra hösten och framåt.




Trots allt som också var bra fick jag en klump i halsen och ont i magen av att se vad jag skrivit. Inte det bokstavliga utan att jag mindes exakt hur jag mådde, vad jag kände och exakt vad jag gjorde då jag skickade smsen.

"Älskling, förlåt om jag skrämde dig. Jag vaknade och trodde jag skulle dö igen. Får jag ringa om jag mår sämre?"

" Jag har lite för ont för att prata, kan vi höras imorgon?"

"Okej, men då måste du hjälpa mig på toaletten"

Det är mindre än ett år sedan jag var i det här skicket. Haha jag minns det bitvis som om det var igår. När jag testade gå ensam utan kryckor eller gåstol. Armarna rätt ut som en bebis och vinglade med  benen brett isär.

"TITTA, Jag kan gåååå" skrek jag glatt och alla som satt vid köksbordet i Haga höll upp och försökte väja med sina händer. (ni vet sådär man gör när någon håller på att ramla eller om någon tappar ett glas och fast man sitter två meter bort gör man en skenmanöver och försöker fånga upp det på ren automatik.)


Inte lika gullig men med samma rörelsemönster fick jag lära mig grunderna.
 

Från scratch till dit jag i nuläget är.
 Fullt normal men med ständiga plågor.

Klart jag emellanåt tycker synd om  mig själv, det gör väl alla? Men den tiden jag haft i sängen har jag använt till att bara tänka, rationalisera, tänka mer, rationalisera mera. Leta det mörkaste inom mig och ta tag i mina demoner.
Kan man inte gå kan man heller inte springa ifrån sina problem.

Bitvis har jag haltat och arbetat mig fram till nya milstolpar under tiden som passerat.
Jag är så glad och tacksam för det jag nu har. Min familj, mina mål och allt som jag har framför mig.
Att jag fick komma ikapp mig själv var det bästa som kunde hända  egentligen.

Nu ser jag fram emot det jag innan kände var jobbigt. Jag ska ta tag i träningen på riktigt. Komma tillbaka lite från sommarens fattiga promenader (pga Nisses värmekänslighet ), ordna så jag kan gå till en massör som inriktar sig på skador, börja gå i terapi..inte minst plugget!!. Jag ska bannemig ha Mvg i allt och nästa år blir det juridik.

Haha, nu höjde ni på ögonbrynen va? Jag ljög lite. Jag ska läsa lite juridik men inte bli advokat. Jisses. Ni får veta mer sen. Allt kan hända på ett år så varför avslöja för mycket,.

Vet ej vad det blir för extraknäck utöver skolan men det är väl också nästa steg. Ser fram emot att slita ihjäl mig. Ha många bollar i luften igen.

Sen den fina hösten som väntar runt knuten. Jag ska vara ute i skogen med hundarna så fort jag får chansen.

Ja, det är väl så det ser ut. Jag tar verkligen för en gångs skull ett stort steg från det ena till det andra med en magkänsla som känns rätt. Även om det är nytt och främmande så är jag redo för utmaningen. All in.!!

Sommaren som nu är slut har jag väl inte delgett er så mycket info om än. Vet inte hur jag ska göra med bloggen.
Jag känner att den ibland är väl personlig men inte helt ärlig. Även om jag bjuder på att jag pissat på mig så finns det mycket därtill. Jag är inte så slätstruken och enkelspårig. Vart fjärde inlägg publicerar jag inte för att det blir för personligt. Bara för att jag behöver skriva av mig,. Så detta är en dagbok för mig. På riktigt.

Nu är bara frågan om jag ska ge er mer eller mindre. Trodde inte min blogg någongång skulle dyka upp som argument i en diskussion vilket också var precis vad som hände nu senast. 
Personen som jag längre inte pratar med utgick från vad som står här och  använde sig av den informationen i diskussionen vi hade.
Han/hon hade inte fel om någonting denne sa men mina tankar började ändå vandra iväg åt att det kanske inte är så smart detta. Jag är ju mer än jag skriver.Ni får en uppmålad bild av vem jag är fast det finns så mycket annat som jag inte bjuder på. 

.......Så jag låter känslan avgöra om jag ska ge detta en chans till. Men då blir det allt eller inget.
Någon som vet något om lösenordsskyddade inlägg? Inte själva bloggen alltså....Let me know 


Jag fortsätter nog i samma andra som nu tills dess. I let u know





Jag har bakat scones ikväll också. Honung och russinfyllda jäklar.
Ni vet när någon filmat en blomma som slår ut och sedan snabbspolar? Vad häftigt det ser ut?
 Eller när man filmat ett dygn, en solnedgång/uppgång och man sedan snabbspolar? Vad häftigt det ser ut?
Jag satt på golvet och lutade mig mot skåpet och tittade på mina scones tills dom blev klara. Utan snabbspolning, Inte så häftigt!
Funderar fortfarande på om jag var skithungrig eller jätteuttråkad.









So long.....gayboys
2 Kommentarer



Postat av: Helen

Vacker du är gumman :)

2009-08-18 @ 18:01:52
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Blondie

Hej,tjej!



Var ett tag sedan jag var in här nu ...

Ville bara säga att jag tycker att du gjorde rätt i att vara ledig en sommar och att jag tycker att det är jätteduktigt av dig att börja plugga och ta tag i en massa saker. Är inte alltid så lätt som det låter ...

Ta vara på dig i höst, det är en av mina i särklass bästa årstider. Vackra färger och klar luft.



Ha det så gott!=))

// Blondie

2009-08-31 @ 10:52:45

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0