hopplahejsan

Skrivet: 2009-08-15 Kl. 14:50:35


Jag sitter i två handdukar och torkar mig från ett långt bad. Jag använder två...en till håret. Så bred är jag inte.Än.

Mission hair-removal var dagens tema i badet. Jag rakade benen, armarna, ja...everything. Allt ska bort. Jag är inte direkt ett fan av kroppsbehåring, Jag väger mellan Bra-Inte bra med Johans lurviga kroppshydda fortfarande.
Ibland är det mysigt med den där pälsbringan men det kan också vara väldigt irriterande att ligga nära honom i värme. Får alltid hans grova hårstrån i näsan och inte sällan killas dom på andra känsliga ställen också.

Löshåret åkte ur också. Nu blir det lite vila för min hårbotten igen, det kan gott behövas efter den här sommaren. Sol, vind, vatten och lim. Thats my life. Jag hinner bara blåsa håret torrt efter en dusch så luktar jag gammal gubbkeps i huvudet, nästan.
Jag har iallafall lidit helvetes alla kval nu i sommar (det braiga till trots).
Först allergies, täppa, svullnad, exem, svällda ögon och kronisk trötthet.
Efter det kommer förkylningstiderna som en smäll på käften. I fyra veckor har jag fortsatt i mitt zombieliknande tillstånd att snora, torrhosta, feberfrossat och blöthostat.

Om ni undrar vad blöthosta är så kan jag gärna förklara. Jag hymlar inte med sanningen här heller.

En tidig morgon vaknade jag med handen i något blött. (Ansiktet inte långt ifrån) Tittade närmare och insåg att jag "kastat upp" i sömnen. Jag tänker inte berätta vad eller så....Men jobbigt som fan. Sen av någon (weird) anledning skämdes jag så mycket inför Johan att jag inte sa något (yes, det är jag som står för bäddningen här hemma) och han märkte inget heller.

.....Så vi sov i samma sängkläder en natt till. Johan klagade inte när jag låg och tröck mig emot hans lurviga kropp hela natten. Sen bytte jag sängkläder!

En annan dag hostade/nös jag tills jag kissade på mig. Inte som "jag skrattade så jag pissade på mig" utan riktigt kiss. Ingen hejd i brallan. Så slut är mina luftvägar efter den här mördarsommaren.

Så i veckan här när Johan varit jättesjuk har vi laddat ner ett tjog med filmer och sedan bara legat och myst och hostat ikapp. Ibland kan det vara mysigt att bara vara sjuk om man är det tillsammans med någon.

Sen huruvida sjuk sällskapet är kan man också ifrågasätta när man förvandlas från mysigt sängsällskap till en spisförvisad slav.


"Gumman, jag känner mig lite loj, ta hundarna du!"

"Gumman, kan du fixa lite varmt thé. Halsen ömmar."

"Gumman, glöm inte honungen."

"Brr, kan jag ta ditt täcke också, jag fryser så hemskt"

"Honung sa jag juu" 

"Vadå fryser... du?! Tänk mig då!! Jag trodde jag skulle dö imorse. Ta en pläd"

"Mer thé tack, inte lika mycket honung nu gumman"




......Annars har det väl inte varit så mycket. Jag har rensat en massa gamla papper som legat och dammat väldigt länge. Jag har blundat för den där högen. Jisses. Ångest!! Men en rätt befriande känsla när jag insåg att jag kunde slänga 95%. Det gjorde jag också. Hela famnen full visade jag stolt Johan och gick sedan ut till sopnedkastet och hävde ner lite i taget. Jag tänkte sticka in huvudet och skåda konstverket men kom på att det är inte så smart när man bor på första våningen.

Sen så har jag lite mer att berätta men jag återkommer. Häng ut bara

So long gayboys
0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0