Design??

Skrivet: 2009-02-01 Kl. 18:14:12
jag måste fixa med designen här på min trötta och sura bloggis. Men jag har varken lust eller ork då jag inte är duktig på sånt. Help?? Nån?

Johan ligger och sover, Nisse också för den delen. Jag tänkte gå ner på Ica och kanske överraska med lite gotta då vi ändå har ätardag. TROTS bakfylla och bukfylla var vi faktiskt ute och gick 1 mil idag. Jag är inte den mest hurtiga även nu under "dieten" men bestämde mig någonstans runt nyår att 2009 skulle bli annorlunda. YES woman liksom. Det handlar inte alls om promenader eller kost utan mer min inställning som sviktat ordentligt på sista tiden. Men som en blixt från klar himmel känner jag mig pånyttfödd. Positiv och initiativrik. Framåtanda som heter duga.

Plockar fram durkslaget och sköljer bort sånt som inte är bra för själen. Gamla vanor/ovanor, människor som inte gör mig något gott och sedan börja pussla ihop det som kallas livet.

Först och främst så har jag bestämt mig för att inte ursäkta mig för någon eller något. Varför ska jag vika mig i någon situation jag inte gjort fel??

För det andra så har jag börjat ta lite risker, slutat köra ner huvudet i sanden och gömt mig för verkligheten.

För det tredje så har jag slutat vara rädd och bekväm. Innan har jag varit så nervös när det kommer till fysiska utmaningar.

" Nej jag vill inte göra ditten eller datten för då får jag ont i ryggen"

"Nej går jag så långt så blir jag stel i tre dagar"

Någonstans utan att jag egentligen märkt det har jag kommit tillbaka till livet och njuter av det så mycket jag bara kan.
Allt är inte perfekt hela tiden men när slutar man egentligen renovera sin vardag eller jobba för förbättring??

Jag älskar nu och jag älskar nästa

tack

1 Kommentarer



Postat av: emma

skönt att ha dej tillbaka smulan!:)

2009-02-01 @ 19:19:11

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0