Frågar mina läsare

Skrivet: 2009-02-13 Kl. 12:24:19

Fråga nr 1.Var så illa tvungen att gå ner och köpa cig nyss, tänkte att egentligen kan jag ta med mig Nils men kom på att det är lika bra att han får vara hemma. Nu är det så att Nisse är 7månader och han borde kunna vara hemma ensam. Men det beror helt på stämningen i hallen när jag går. Den här gången gick det inte. Han visste att jag skulle lämna honom så han fick panik och försökte tränga sig geom dörren.
Han är med mig dag och natt och jag har inte direkt någon anledning att lämna honom så det har inte kommit upp så många tillfällen.
Känns som att ska man bara ut och gå en timme för att träna honom kan han  lika gärna vara med??

Innan har det inte varit aktuellt attt vi hittar på saker utan honom men förr eller senare börjar jag jobba, kommer jag och Johan vilja gå på bio, vilja hitta på något utan att behöva ordna hundvakt eller ha ångest över att lämna honom ett par timmar.

Jag tycker själv jag övar ganska bra med korta turer till tvättstugan eller handling. Men det beror som sagt på vilken stämning det är hemma. Vilka vibbar han känner av....Annars blir det skäll

HJÄLP

Hur gör ni?

Fråga nr 2: Ska jag berömma honom med godis när jag kommer hem.? Han tystnar alltid när han hör att vi är på ingång
så då kanske jag berömmer själva skallet. Så han tror att "jaha, ropar jag högt hör dom mig och kommer hem"



Ahhh svårt svårt

Cecar, kom hit!!

1 Kommentarer



Postat av: Helen

När ozzy var liten så hade vi han alltid i kompostgaller hage, tror det är 8 st rutor. Sen ställde vi alltid in hans transportbur i den. Så fort vi satte ned honom i den så gick han in och lade sig i transportburen. Detta är ett lugnt ställe där han känner sig trygg på därför gör vi så fortfarande när vi ska lämna honom under någon timme. Har aldrig blivit några protester.



Finns det något ställe där nisse känner sig trygg? Oftast kan de känna sig tryggare på en liten plats än en stor. Fundera på det! :) Kraaam

2009-02-13 @ 18:16:22
URL: http://helenm.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0