I want you to need me

Skrivet: 2009-02-27 Kl. 12:37:06
Hallå!!

Äntligen i min älskades famn, äntligen kvitt tågresan, äntligen i Sthlm igen.

Det har varit fint hemma. Belive me. Men två veckor ifrån Lovern vart ganska drygt i längden. Nisse han funnit sig tillrätta och hånglade upp Mos ordentligt när han kom innanför dörren igår. Jag hånglade också, men med Johan,

Den här veckan har kantrats av sjuka räkningar som lagrats på varandra.

1. En gammal trafikförsäkringsräkning sen 06. Betalade den 07. 2300kr something something. I förrgår, feb 2009 fick jag en påminnelse. 3300kr. EN BETALD JÄVLA RÄKNING. Tyvärr betalade jag kontant på Seb och kvittot finns inte kvar, hörde om det eventuellt gick för personalen på Seb att rota fram gamla kvitton (jag är ganska säker på datumet) men dom tar 450kr/h för det.

Så det är bara för mig att betala.

2. En räkning som gått till inkasso. Dock bara på 280kr men kände mig ändå så lurad med den andra räkningen så jag ringde och kollade vad det var.... En räkning från mötesplatsen.se...vilket är helt sinnessjukt då jag aldrig varit registrerad på mötesplatsen. Varför skulle jag??  Så antingen har någon förfalskat en användare i mitt namn. Är fallet så blir jag mörkrädd. Att man kan skriva upp sig på betalsidor i andras namn.
Alternativet är att mötesplatsen slumpar människor och testar skicka ut räkningar och hoppas på det bästa. Vad vet jag? det gör mig minst sagt lika mörkrädd.
Fick hjälp med en kreditupplysning på företaget och dom har tydligen stora skulder och konkade 06. Det är helt omöjligt att få tag i ägarna eller någon kundtjänst.....Tydligen har dom tagit lån för att starta upp katastrofen igen.

Så ANUS för företag som skickar ut räkningar på måfå och företag som inte har någon koll på vad som är betalt och inte...

Så nu är det bara till att snällt betala. Vart går dom pengarna undrar jag? Till vems ficka?? För tro mig.....Sjukpenning är inte "La dolce vita" och då känns det ännu mer orättvist... Men jag kan stå och banka huvudet blodigt...Orkar inte bestrida två idiotföretag när ord står mot ord.

Så något ni kan lära er av detta. SPARA era kvitton. I 10 år.





Annars ska jag och Johan bara iväg och handla lite mat inför i helgen och sedan myspysa ner i soffan och hångla vidare. Bergmannen är i Piteå på körning. Fan vad han jobbar duktigt. Han kan lämna mig som referens när han söker nästa jobb...

" Ja han var ju aldrig hemma, så någon form av nytta gjorde han nog"..

Nils fick träffa Lisen nu idag också. Lycklig..

Igår innan jag bestämde mig för att åka var det stress på hög nivå. Packa, snacka och skynda. Inte direkt läge att göra sig  fin ( och det vill man ju helst när man inte sett sin kille på en mindre evighet).

"Whatever" tänkte jag men förvarnade Lovern ändå när jag tågade söderut.

Jag: Duu...Jag är inte så söt nu så du vet det..

Lovern: Nähe??

Jag: Men jag kommer ju iaf.

Tyckte väl han kunde vara lite tacksam...
Han sa att jag var fjantig och att han inte brydde sig.
Andra bullar var det när jag hoppade av tåget. Fick kasta ut mina tre väskor och sedan ta Nisse. Tydligen kände inte Lovern igen mig för han tittade först på mig och sedan gick han och letade vidare.

Alltså var jag så ful igår så min kille sedan två år vände på klacken. För han trodde jag var någon annan. En fuling.

 Fuck you Lovah.

Jag är snygg...


.....Ibland..

Skriver sen..

Hopp hej

(NU skriver ni tröstande kommentarer som "Åh gumman fan vad orättvist" annars publicerar jag bilder på bajshögar så får ni gissa vilket djur som lagt dom. Sen kommer ni inte kunna äta ert Lördagsgodis)


Tack
1 Kommentarer



Postat av: Blondie

Hahahahaha!

Du e bara för skööön!!! fniss

Jag tycker att du e heeelt all right oavsett, så du vet! ;-)



Appropå bajshögar - såg du aftonbladet, reportaget om Malmö och där var det minsann bilder på JÄTTEMÅNGA bajshögar efter alla hundar - hoppas att det inte var måga som läste tidningen över lunch! asg



Jag ringde igår - antar att du sett brevlådan?

Ha en toppen helg!



Kramar

2009-02-27 @ 21:39:25

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0