somliga straffar gud på en gång

Skrivet: 2009-07-06 Kl. 14:51:33

Jag befinner mig i Gävle så ni som sitter med snaran färdigknuten håller ut lite till. Jag lyssnar på "svenne banan" och äter geisha.
Sjuk är jag, tack och godnatt. Passar Emilies Kyra. En rottweiler med spagettileder. Hon är valp. Leo gillar det, han leker så tungan hänger likt ett släp efter en bröllopsklänning. Idag har han haft tonvis med energi. Han hämtar en leksak som han vill att jag ska kasta, jag gör det och han kommer tillbaka. Hundar gör så har jag hört.....Men i timmar. Jag tror jag har fått tennisarm och att minst en dl av mitt gäddhäng har försvunnit.

Den här sommaren döper jag till klantighetssommaren. Jag tror jag slagit något form av rekord gällandes skrapsår, blåmärken, stukade leder och småsår. Häromveckan sprutade blodet vill jag garantera er. Nisse och Leo råkade i luven på varandra och jag fick "plocka" Nisse i endast iförd rosa spetstrosor. (Jag solade för er som undrar).
När det väl blir bråk måste jag ta Nisse först eftersom han kan orsaka större skada på lilla Leo som är mindre, men den lilla frytlige herrn är lömsk som en räv.
Hämdlysten med mord i blick hoppade han en meter upp i luften och högg tag i Nisses tass där han sedan hängde och tuggade likt en piraya när han ändå hade sin chans.
Självklart blev Nisse eld och lågor när det gjorde ont och högg hej vilt medans jag letade ett fast grepp mellan hans alla valkar. Det slutade med blodbad av min hand. Tror ni jag var nöjd?!

Dom slåss väldigt sällan...är så jäkla svårt att veta exakt vad man ska göra när man är ensam. Leo skulle likaväl som Nisse behöva tillrättavisas men jag hinner bara med Nils. Han är så förbannat  envis att jag får brotta omkull honom och ha honom på rygg en kvart om det villl sig väl. Undergivelse är inte hans bästa sida.

Det är fortfarande tävling mellan dom. Ska ta itu med det projektet så fort det lugnat ner sig. Har varit här hos Emilie och Kyra nu och det skapar vissa spänningar det också mellan vilddjuren. Mindre lägenhet med galler mellan rummen för att förenkla. Det uppskattas inte. Leo visar tänder närhan blir trängd och Nisse är en bufflig hund som är ute på härskartaget nu. Viker sig inte för lite om man säger så.

Tror att Leo skapar mer spänningar än man tror med hans sätt också. Han visade dominans mot en stor rottweilerhane senast. Det är inte okej. Men samtidigt ville jag inte vara alltför sträng innan jag lärde känna honom och hans psyke. Så jag inte skadade honom med samma medel.



Nu när vi ska vara här i tre dagar så fick Johan ha Nils i Sthlmn så jag hinner ta itu med Leo på riktigt. Hittills fungerar det bra. Han är inget vidare på att lyssna när jag använder vanlig ton på rösten. Jag vill jobba lite på det och lite på maten. Leo och Kyra åt nyss lunch tillsammans.


Sen när vi är samlade igen ska jag och Johan bygga upp ett fungerande schema så vi får egentid med var och en av hundarna en gång/dag. Om Johan tar Leo på en långpromenad kan jag mysa en stund själv med Nisse. Träna konster och lydnad med hjälp av godis som annars inte går så bra att dela.

Nog om det.




Vi var i Götet förrförra helgen och slog runt våra lurviga. Enormt roligt var det. Däremot kan jag tycka att det var lite drygt att segla i 12 timmar med husbilen. Bastuhetta och svett i stjärten. Kom fram och insåg att dusch dom närmsta 5 dygnen var lika sannolikt att få göra som att hitta en skattkista vid regnbågens ände.
 Kommer ni ihåg när man var liten och knackade på hos någon unge och frågade "Får blahablaha komma ut och leka?"
Så tänkte jag göra, fast i en ny verision.  "Får jag komma in och duscha??".

Så tvättlapparna användes flitigt under resans gång, kändes sådär om jag ska vara ärlig. Tror jag är lite för gammal för festivallivet. Åtminstonde när jag inte ska på festival. För jag var inte på Metaltown som sällskapet, jag gick ut på avenyn. Så det blev en kulturkrock när jag hjälplöst försökte skapa balans i tillvaron, för fin för en skitig parkering och för skitig för fina avenyn. Men jag tror dom flesta trodde mitt smuts var en trevlig solbränna med lite bronzpuder på. Dumma göteborgare. Hehe.


Jag underhöll sällskapet


 Försökte hitta skugga




Köpte ny bh


Festade med några av Göteborgs stoltheter



....och svagheter....




Svettades under en 3d-show


Fick erbjudande om att ligga med den här tjejen. Hon hade nobbat Gene Simmons så lite krut har man ändå kvar...



Åkte karuseller



....en hel dag...



Tvättat håret med loka och Axe


Kammat till tovorna


Fullständigt skitit i alltihop.


Tvingat till mig massage



Druckit varma öl och tvingats bajsat på Preem.


Tacksam att komma hem? Svar ja.


Midsommar...












såg i princip ut såhär.
Tror mitt löshår börjar bli tungt för huvudet hänger mystiskt på alla foton...


....Resten...tar vi sen, nu måste jag leta rätt på ungdomsmottagningen och höra om jag är ung nog åt dom

3 Kommentarer



Postat av: Helen

haha härlig resumé av veckan ;) Man kan nog aldrig ha tråkigt om man är nicolina olofsson! :D Puss gumman <3

2009-07-06 @ 15:10:50
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, ASG!!! Jag bara älskar dina inlägg. Du är klockren! Nu glömde jag bort att ta min rast för att jag blev fängslad av ditt inlägg :D

2009-07-07 @ 15:34:48
URL: http://maddeplutten.blogg.se/
Postat av: tröttgubben

jätteroligt inlägg gumman! Förstår inte får du kan leverera så roligt alla gånger :) längtar efter dig, nisse ligger och släpper pysare hela tiden men jag tror ändå att du skulle velat varit här nu:) Älskar dig så mycket puss godnatt

2009-07-08 @ 22:48:44

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0