Älskling

Skrivet: 2009-03-04 Kl. 12:35:34









Är utom mig av oro och väntar på besked om vårt lilla hjärta. Han ligger nämligen på södra djursjukhuset och gör ultraljud. Han har varit dålig i magen men inte visat något tecken på att han mått dåligt hittills men igår var han riktigt hängig och kräktes omvartannat.¨

Så med hög feber själv åkte jag till veterinären med honom och dom ville lägga in honom med dropp och för vård. Fick hålla honom medans dom tog tempen och han skrek som aldrig förr. Jag började darra och må illa. Inte roligt alls att se min lilla lida så. Sedan stack dom honom i benet och jag klarade inte av att stå kvar och hålla emot så en sköterska fick hålla Nisse ist. Själv stod jag ute och grät.

Var så jobbigt att lämna honom på sjukan. Självklart inser jag att det är för hans eget bästa men ändå.

Var helt knäckt när jag kom hem. Feber, hade inte ätit någonting på hela dagen och mådde så sjukt illa. Låg bara och grät....
Dom var snälla och ringde en sväng på kvällen och sa att han var mest pigg på isoleringen och satt och skällde. Han ville ha sällskap Nissebaby...Inte van att sitta i en bur han...Men hoppet infann juh sig lite mer än innan.

Men eftersom han nu fortsatt att kräkas ligger jag bara och väntar på besked...

Det sura är att vi nyligen försäkrat honom  för vi väntade på fler papper från jordbruksverket så den kommer inte täcka detta.
Är uppe i 10 000 redan. Och om det blir operation vet jag inte......

Det får kosta en miljon bara han blir frisk...

Så nu vet ni varför jag inte bloggar så mycket...

håll tummarna för oss.
4 Kommentarer



Postat av: (Mormor)

Stackars lilla Nisse

Han kommer hem och han kommer att bli frisk/fattas bara annat.Han är en Fighter



Men tummarna håller vi naturligtvis ändå.

2009-03-04 @ 13:31:00
Postat av: Madde Hamrén

Usch vad hemskt!Blev han sjuk bara sådär?? Jag hoppas verkligen att det ordnar sig.. Jag håller också tummarna för er och Nisse. Sköt om er! Kram

2009-03-04 @ 16:02:17
Postat av: Blondie

Vi skickar en massa krya på sig hälsningar - både från oss två benta som fyrbenta!



Kramar från oss ...

2009-03-04 @ 21:29:25
Postat av: Jessica

Dom är ju så söta. Hoppas de går bra med eran lilla sötis. Håller tummarna.

2009-03-04 @ 22:52:58
URL: http://babybabybaby.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0