Felriktad uppmärksamhet!

Skrivet: 2009-05-13 Kl. 12:37:43



En sak som jag förbryllas av är att vissa kändisar hyllas för att dom ställer upp att arbeta  volontärt eller viker ut sig "gratis" för organisationer som PETA. Jag förstår poängen med "Hellre naken än bär päls" men är det inte lite lustigt ändå?

Det finns andra bättre sätt än att ställa upp på lättklädda bilder med djur (vilket sätter klumpar i halsen på mig, det finns gubbar som sitter och drar i skinnet framför bilderna, det vet vi alla, därför ska man inte blanda nakenhet med djur!).
 Det har riktar mer uppmärksamhet gentemot kändisarna än den egentliga organisationen. Dom får mer uppmärksamhet och tjänar därmed ännu mer pengar. Vore det inte roligt att se att kändisarna skänkte dom här extrapengarna till djurrättsorganisationer eller startade upp egna hem för djur som farit illa i samhället??
.
Jag är inte heller så imponerad av när Paris eller någon av dom andra kändisarna ställer sig och lassar upp mat en timme till hemlösa. Även om det är frivilligt gratisarbete så tjänar dom enorma summor pengar av publiciteten det ger.

Så det här volontära som är så "inne" just nu sponsrar bara kändisarna som redan har sina miljoner på banken. Och vi dumma fån sponsrar i vår tur hela onda cirkeln av att köpa tidningar och läser om det. Vi köper också parfymer och kläder designad av kändisarna som sponsrar detta ännu mer. 

Vore roligt om någon kändis kunde sälja en parfym eller ett klädesplagg i hans/hennes namn och skänka varenda dollar  till någon organisation som gör skillnad.?

Om alla hjälptes åt på rätt sätt skulle situationen förbättras väsentligt!.
För vad hjälper det att kändisarna poserar naken med kaniner framför tuttarna.? Inte djuren iaf!! 
Sen att ställa upp på reklam som är emot päls? Det väl inte den största frågan eller det största problemet om hur djur behandlas i vår värld idag? För ärligt?! Hur många "vanliga" människor äger en päls idag?! ((Stureplan borträknat))


.











Om alla kändisar i Usa gick ihop och skänkte en summa var skulle landet kunna starta upp ett antal djurhem där människor som verkligen arbetar volontärt kunna bli erbjuden lön, det skulle finnas resurser till plats och mat till djur som idag far illa eller inte har något hem.

Men det är bara min åsikt.

Vad tycker ni?

Är det inte viktigare att djur får vård, mat och ett hem än att lägga så mycket uppmärksamhet på pälsindustrin just nu?? (även om det också är en viktig fråga)

















One World, One Humanity, One Family!


(Människan kommer få betala för allt en dag och händer det under min tid på jorden kommer jag invänta mitt straff med ett leende. För jag och alla andra på den här planeten förtjänar det. Vi ska lida och sota för det onda vi orsakat vår vackra planet. Det är därför jag brinner starkt för att ni som nu har barn (och jag själv om jag får några) ska lära nästa generation att veta bättre än vi som lever nu)
5 Kommentarer



Postat av: Angelica Jansson

Hejsan! Jag köper alltid mitt löshår på Taj Mahal, det ljusaste i 60cms. Sedan kör jag en silverschampoobehandling på det för att få det vitare. Mitt egna hår kör jag Wellas Pärlemor moussetoning på efter blekning för att ta bort det gula i. Sedan så kör jag med clips, inte lim eller syr in eller whatever. Detta spar du massa på håret för eftersom du inte sover i det och inte tvättar det hela tiden. Jag tvättar mitt löshår ungefär var 5/6e gång jag använt det. Så mitt brukar hålla uppemot ett år eller längre. Men sedan så stylar jag ju mitt med massa lockar och skit. Hoppas du hittar rätt snart! Vänligen,



-Angi

2009-05-13 @ 14:04:37
URL: http://angelicajansson.blogg.se/
Postat av: Ellinor Adolfsson

Jag håller med dig.



Kram

2009-05-13 @ 15:33:26
URL: http://ellinoradolfsson.blogg.se/
Postat av: Madde H

Det är bra Nicolina! Jag håller helt med dig.. Bra skrivet!!!

2009-05-13 @ 15:51:52
Postat av: natasha

ställ gärna en eller flera frågor till min frågestund på bloggen, puss !





jätte fint skrivet förresten önskar dig all lycka

2009-05-13 @ 17:44:48
URL: http://latimbella.blogg.se/
Postat av: Helen

Haha, jo jag hade hoppats att ni skulle komma upp, men det blir ju fler gånger. Du får helt enkelt komma upp oftare/samt att vi får åka ned oftare :)

hur går det med leo nu då, har det blivit nå små framsteg? Helgen var skön, lugn, behövde nog det!

Ang mat så tror jag att man kan äta vad man vill, bara det att man ska äta i små portioner, låta bli godis och samtidigt röra sig. Man kommer nog ha lättare när sockerberoendet försvinner, för nu har jag kollegor som dagligen äter godis framför mig och försöker bjuda, men jag ska STÅ på mig. Det kommer vara värt allt om jag lyckas med detta! :)

Ett bra inlägg som alltid vännen, är verkligen tänkvärt det du skriver, jag har själv funderat i de banorna! Puss

2009-05-13 @ 17:57:41
URL: http://helenm.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0