Jag blir tokig

Skrivet: 2009-05-25 Kl. 18:02:21
Sammantaget har jag satt i mig en varma koppen idag. Johan äter kyckling och det gör verkligen inte jag.
Jag tycker fåglar är äckliga varelser. Dom har sin roll i naturen säkerligen men är inte till för att ätas. Bakteriefyllda varelser som lever i sin egna skit som är minst lika farlig den.
Vi äter inte kråka och den måste vara mer hygienisk än höns. Det finns en anledning till att fåglar är så full av bakterier som är skadliga för människan och andra djur.

Det är om man tänker efter inte naturligt att vi har spisar och ugnar som "filtrerar" bort detta. Vi äter inte gärna giftiga ormar och mördargrodor om man hittar på ett tillvägasätt som "filtrerar" bort dom gifterna eller hur?!

Sen alla djurvänner och vegetarianer som äter kyckling förstår jag inte heller mig på!!. Höns behandlas väl värst av alla djur i fångenskap vi människor äter.?? Inget snack om den saken. Alla miljoner höns vi omsätter/månad-år är inte frigående och lyckliga. Inte på världskartan!
Det är inte humant att behandla varelser så. 

Så NEJ till kyckling. 


Som ett körsbär på chokladsåsen strödd över grädden på moset så tillsätter Johan en avskyvärd kryddpåse som luktar.....något jag aldrig mer vill känna!!. Det luktar som om man skulle gräva upp ett gammalt skelett, knäcka ett av benen och märgen skulle rinna ut i pulverform. Som det pulvret luktar det.....tror jag.
 




Jag har städat balkongen idag. Jag har städat som en besatt.
Dammsög rännan och det hade inte blivit gjort på 11år. Jag överdriver inte då heller. 11år var det sedan 1:ahandskontraktsinnehavaren *puh* bodde här med sin son.
Hans leksaker låg kvar här. Jag hittade också tändare, delar av en gammal flaska, kapsyler, en strumpa, 3 spindelbon, en massa damm och löv från 11 svåra år. Jag dammsög upp nästan allt.

Nu sitter jag dock och sneglar på dammsugaren och undrar om inte spindlarna kan överleva inne i påsen. Det kan dom nog.  Johan får försöka avlägsna hela påsen innan jag städar igen. Eller så låter jag det gå ett par veckor och berättar varför jag inte städar längre då. Så jag kommer undan.

Jag är expert på bra och smarta bortförklaringar.
Som idag tex, när Johan kom hem från jobbet och "satte igång" så kände jag att det var mer än nog hela mitt tidigare projekt med balkongen. Så jag satte mig med min varma koppen och läste DN.
Då kunde han väl ändå inte störa mig när jag läser såna viktigheter.!

Rättning: Jag låtsades läsa DN.  Jag kisade och såg väldigt intresserad och svår ut. När jag i ögonvrån anade att han tänkte ge mig någon städuppgift så nickade eller skakade jag på huvudet sådär lagomt instämmande till "repotaget" jag läste.
I själva verket satt jag faktiskt och funderade på annat.


Sen när jag anade kryddblandningen slängde jag tidningen och skrek "Hur kunde du?!?" innan jag gav hundarna en sista chans att ta sig ut ur köket. Det ville dom inte. Så jag isolerade alla tre där inne och satte mig själv på min städade balkong med en cigg och sniffade min vita härliga Ajax. DET är grejer det.

Nu ska jag sova middag


1 Kommentarer



Postat av: Helen

hahahaha :) tokfia!

2009-05-25 @ 19:15:58
URL: http://helenm.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0