Jävla hockey

Skrivet: 2009-05-08 Kl. 22:24:18
Helt obegripligt, det är vår och isen är smält sedan länge. Men inte på vissa ställen alltså.?! Jag ska spraya hårspray och parfym i lägenheten i ren protest. jag ska också andas jättefort och snabba på hela den här koldioxidsprocessen. Så hockeyn dör ut.
Det är mitt mål.

Jag behåller Leo, jag behåller honom tills det inte går längre. Jag är väldigt stolt över hela vår familj som hållt ihop den här veckan. Det har varit jobbigt och inte minst för mig om jag får ömka mig själv och det borde jag juh? Det är för bövelen mitt blogghelvete.

Min mamma började t.o.m  oroa sig.

Mamma mou: Vad e det med dig??

Nicolina: Vadå?

Mamma mou: Du låter helt luddig!!

Nicolina: Vadå??

Mamma mou: Har du tagit tabletter Nicolina??!

Nicolina: Vadåow?

Mamma mou. Har du det?

Nicolina: Vadå??

Så trött blir man när man har hundar. Lita på de.
Men idag har vi handlat kompostgaller och jag glömde bort vad jag egentligen var ute efter inne på rusta. Så jag frågade efter hönsgaller.

Stockholmsbrud med överdriven dialekt och taskig uppsyn: Vada saa ruu? * tuggar tuggummi*

Nico: Hönsgaller, alltså man måste inte ha höns i, man kan ha blommor och chihuahuas också!! * Med min halvpresterande norrlänska* (Jag kom inte på fler exempel)

Stockholmsbrud med överdriven dialekt och taskig uppsyn: Assa....*tugg tugg tugg* (vänder sig om och frågar en svart man med gul hatt vilket jag fann väldigt roligt) har vi hönsburar här elleh??

Nico: Hönsgaller!! Man kan ha blommor i OCKSÅ!!

Svarte mannen med den gula hatten: Näää

Stockholmsbrud med överdriven dialekt och taskig uppsyn: Assa, prova Juhla eller Clas Ohlsson. Där finns det nog burar..

Under timmen efter kom jag på tre saker.

1. Det var visst KOMPOSTgaller jag skulle ha, inte höns.

2 Det var inte "Svarte mannen i gula hatten" han hette i Nicke Nyfiken, det var Långe mannen i gula hatten.

Efter jag hittat mitt kompostgaller kom jag på nr 3. Det var inte svarte eller  långe, det var bara Mannen i den gula hatten


Fattigt namn på en man med hatt om ni frågar mig.,
Menmen

Sedan har jag pratat med Helen och upprört henne med att hon antagligen har både hepatit och aids efter deras Egyptenresa.

Jag har också monterat ihop kompostgallret och "boat" åt lillvavvan. Vi har ätit middag och tittat på en film. Och nu är det hockeyn som skrivet. Nedrans.

Jag tror jag smygäter upp chipsen istället som straff.
Vad han straffas för har jag inte kommit på än men detaljerna tar vi sen.
Emelie ska ha en känga också. Bara för att hon blivit tant och ramlar och bryter tår hit och dit. Vilken stil alltså. Inte snyggt alls.

Tack och hej så länge.
2 Kommentarer



Postat av: Helen

haha jo jag ska genast gå och testa mig för alla dessa sjukdomar. haha, nejdå, inte avskräckte du mig heller, önskar bara att jag också hade gått ned 10 kg till följd av diarre attackerna. Då hade det varit i ett gott syfte iallafall. Borde ju säga till alla modeller som äter laxeringsmedel för att gå ned i vikt: "Åk till egypten och bli magsjuk istället". I bästa fall får de aids och går ned ännu snabbare i vikt. (skämt åsido).. ;D Vadå, har emilie brutit lilltån, stortån? Puss

2009-05-08 @ 23:12:49
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Mamman

Jag önskar dig och Johan all lycka till med lilla Leo.

Han har bara blivit enormt missuppfattad,och med ett enormt tålamod och med all respekt kommer Leo likna Nils mer o mer.Vitaminer Nicolina Mycket av c-vitaminer,när tröttheten kryper på.

2009-05-09 @ 10:26:58

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0