Kärlek, och på en Lördag till råga på stubben som var spetsig

Skrivet: 2009-05-23 Kl. 23:11:53


Johan och jag har inte gjort något speciellt idag. Vi äter, slappar, äter lite till, rastar hundar, leker med hundar, pussas lite, sitter i ett varsitt hörn av soffan och äter lite till.

Vårt liv och framförallt dom sista 8-10 helgerna har faktiskt varit väldigt aktiva. Vi hittar på oförskämt mycket nuförtiden.. Vet inte om det bara är vår som gör att man piggnar till och dammar av magen men jag gillar läget och trivs med livet. Ja faktiskt, det var längesedan jag kände mig så här tillfreds med det mesta.
 Men ibland...och framförallt när regnet öser ner...får man bara vara en slappfisa. Vi handlade götta och hyrde fem filmer tidigare. Roligare än så blir det inte ikväll.

Johan har blivit min inspirationskälla där jag hämtar kraft och feedback inför inläggen här i bloggen.
Inget jag planerat eller begrundat på djupet. Det råkar bara vara så att han är en ganska rolig människa. Utan att riktigt veta om det själv...Inte sant? Ni gillar väl Johan? Det hade jag gjort om jag läst om honom när han är i sitt esse.

Blir ni inte kär nu så säg

(dresscode: Morfars foppa, Mina jättevelour och egen tisha. (ser ni Nisse dold mellan madrasserna?)

Det jag försöker komma fram till är att han inte är i sitt esse idag. Han sitter mest och ser nöjd ut. Jag tittar och väntar...."Säg något roligt då din dumme fan!" tänker jag.
Då tittar han tillbaka och flinar sådär sött att jag blir så himla kär att jag får spagettistjärt. Hade jag stått hade spagettin mest suttit i benen. Men som skrivet. Vi degar i soffan.

Gårdagskvällen bestod av lite öl och vin med våra grannar. Ett supermysigt par som vi kom väldigt bra överens med. Dessvärre drabbades jag av en jobbig allergichock. Snoret sprutade och toalettpappret tog slut. Så jag fick snyta mig med sminkborttagningstops. Till slut gav jag upp när jag inte hörde vad vi pratade om längre för snoret spred sig till hjärnan och gjorde kortslutning i hela verksamheten.

Tack och god natt

Får hoppas vi gör om det snart.

Nu kastar vi in handduken och ändrar ställningen till liggandes här i soffhelvetet. Hångla ska vi göra. Titta på film.

(Tack för kommentarer. Uppskattar det verkligen. Ska svara riktigt till er alla i morgon. Ni är bäst!!)



Feel my tounge
2 Kommentarer



Postat av: Monkan

Hihi, klart vi gör om de snart! vi hade skit trevligt! Nu sitter jag hos min polare ja skulle till.. men han ligger o sover... SKOJJ... suck, så.. ute i häggvik utan o kunna ta sej hem.. och han däcker vid 23. Yeay.. hade fan hellre suttit hemma.

Hoppas ni får en jätte mysig lördagskväll/natt! vi ses hemma!

kram

2009-05-23 @ 23:48:06
URL: http://rowena.blogg.se/
Postat av: Helen

haha jo vi gillar din Johan allihopa :) Ni är verkligen the perfect match, båda sådär snäll, tokig, rolig, galen, söta, sa jag galen? och underbara personer! ;)

2009-05-24 @ 17:56:47
URL: http://helenm.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0