Okunskap och Hebefili och Pedofileri

Skrivet: 2009-05-11 Kl. 23:45:15
* Eftersom jag spenderar mycket tid hemma här i området och mycket ute på gården och i krokarna blir det lätt att jag uppmärksammar människor jag sett mer än en gång.
Det har nyligen flyttat in ett barn med familj som jag inte riktigt förstår mig på. Rättare sagt så är det två barn men det är framförallt en liten flicka vi pratar om.
Hon är alltid ute vilket iofs är fantastiskt med tanke på att dagens ungar spenderar för många timmar i soffan framför spel och disneychannel.
MEN det finns två punkter jag stör mig på/förvånas över.

1. Hon/hennes bror har noll visar djur NOLL respekt. Hon jagar katterna runt området. Hon och brorsan har ett väldigt provocerande kroppsspråk gentemot mina hundar. Dom skriker och viftar. Beter sig hotfullt mot djuren

. Skulle jag lämna ut enkäter och grannarna fick fylla i vad dom stör sig på hos mig/oss skulle det säkert finnas några punkter där också MEN jag kan ju självklart inte klandra barnet för detta. Men detta har också hänt då hennes Mamma varit med.

När ett möte görs sätter jag hundarna när barn ska passera eller håller dom kort i kopplet. Ger barnet/mamman/pappan yta att röra sig förbi oss ifall någon är hundrädd tex. Men man blir inte bemött på samma sätt tillbaka.
Den här flickan försöker alltid cyckla på Nisse. När han då börjar skälla och jag nervöst får trampa emellan dom så att ingen skadas, Ja då trampar hon fort fort iväg på sin lilla cykel.
En lek alltså.

Jag tränar mycket med Nisse så han får vara lös. Jag vet hur jag ska handskas med honom på rätt sätt. Det är oftast när det inte gäller  som han inte lyder. Nonchalerar när det ändå är tråkigt.
Annars övar vi inkallning och kontakt mellan matte och hund. Det är flera hundar lösa. Vår kära granne Lena med hennes Lisa är ofta ute och då koncentrerar sig hundarna på varandra och reagerar inte på annat.

Men då håller vi oss också undan, på baksidan där ingen är. Vi stör ingen. Men det skulle kännas trist att alltid ha Nisse i koppel då han är världens goaste och knasigaste hund som borde få vara fri så som det fungerat hittills.
Varför jag nu tvekar inför det är att jag inte kan svara på vad som skulle kunna hända i värsta fall om den här flickan provocerar honom och jag inte hinner på.
Då blir det JAG som får ta bort Nisse och hon får en klapp på huvudet och kanske lite glass på det också.


Därför vädjar jag till alla föräldrar där ute. LÄR ERA BARN VÄRDET I ATT RESPEKTERA ALLA DJUR!!
Alla barn jag möter vet varken ut eller in, antingen visar dom rädsla eller så ser dom djur som leksaker man kan göra hur som helst med.


2. Samma flicka springer alltid ute med hjälm.
Detta är egentligen inte min ensak. Jag har inte barn men jag blir ändå förvånad och förstummad när jag ser detta.
Tillbaka- hon bär alltså hjälm hela tiden, vad hon än gör. Hjälmen sitter där den ska. Jag förstår poängen att man vill skydda sina barn men snart kommer ni förstå MIN poäng.
Flickan bär aldrig riktiga kläder nertill. Hon har antingen trosor/strumpbyxor eller bara trosor. Är inte det farligare att släppa iväg en liten tjej på det sättet än att hon kan ramla som alla andra ungar.
Förstår bara inte tänket hos föräldrar idag.

Det finns så många "snuskgubbar" överallt och i den åldern går man på vad som helst. Klä på era barn ordentligt. Det är bara Maj dessutom och inte så varmt att det finns "undantag"-...
Småflickor ska inte springa omkring på det sättet..

Dom borde ha dom rättigheterna men det är en risk att ta

3 Kommentarer



Postat av: Mamman

Första gången tar du tag i styret på flickans cykel,stirrar henne rakt in i de bruna,talar om att 1 gång till så ska hon få se på faan (snörpa på munnen när du viskar fram det) Och blir det en nästa gång så attakerar du henne ,Full fart rätt på och en duns.Hoppas set inte finns några vittnen.

Har vi tur skrapar hon upp sina bara ben och får sårfeber och blir borta från gården några dagar.

Nästa gång hon kommer på cykeln, lovar jag att du enbart vänder dig mot henne och snörpa på munnen,så kommer hon att reagera.

TESTA.

2009-05-12 @ 05:47:02
Postat av: Mamman

Vill skriva igen som ett extra inlägg.Tänk också på att det är sådana barn som JUST hon som sparkar på igelkottar skinnflår katter,stenar svanar mm mm

2009-05-12 @ 05:52:32
Postat av: Anonym

Jag måste bara få fråga hur du tränan kontakt mellan dig och hundarna?!

Jag behöver tips.

2009-05-12 @ 21:50:26

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0