Heeeeeeeeeeeei

Skrivet: 2009-11-04 Kl. 12:56:10

Jag är inte utomlans. Jag sitter i soffan med stirr i blicken efter min andra powerking idag(billig redbull)
Snart ska jag byta till min pluggdator men kände att det är hög tid för ett simpelt livstecken. När vi ändå pratar livstecken kan jag berätta om en gång när jag var i Sunsvall (gatufesten) med Emma, Stina och Åsa Ahlander . Man ska väl inte stryka under stolen med att Bergmannen och Erik också var med efter någon natt i tält. Erik hade köpt ett lyxtält med flera rum, tönten. Själv hade vi ett tvåmannatält i barnstorlek. Det räckte gott och väl. Vi sov inte så mycket där iaf. Jag tex, jag sov under en gunga en natt.
Takida som på den tiden inte var så "stora" än, dom campade en bit bort. När Emma upptäkte deras väsen blev Erik sur minns jag.

Vi söp och röjde och tjoade och tjimmade som bara sjuttonåringar kan göra. Vi träffade ett gäng från Piteå som vi camperade med. Näst sista morgonen av fyra vaknade vi och upptäckte till vår stora fasa att någon stulit mobiler och över 1000 spänn. Min mamma blev galen och tvingade hem mig. Surt fick jag alltså hoppa på tåget själv. Inte coolt....

När jag kom hem och laddade min mobil hade jag fått runt 10 meddelanden i röstbrevlådan. Stinas mamma Märta hade ringt mig då Stina själv hade haft sin mobil av sedan kväll 1. (sen blev den ju stulen)

Så här lät det.

1.(avslappnad och mjuk ton) Hej Nicolina, har ni det bra? Det är Stinas mamma Märta och jag kan inte nå Stina men jag ville bara varse mig om att ni kom fram och så...Ha det så trevligt nu.*klick*


2.(avslappnad men lite nervös) Hej igen Nicolina, det är Märta igen. Jag kan fortfarande inte nå Stina och ville kolla av att ni mår bra(?). Be henne ringa hem när hon kan.,Ha det bra.*klick*


3. (Bara orolig). Nu är det Märta igen, ingen har sin telefon på och jag vill verkligen ha tag i Stina. Be henne ringa mig!*klick*


4.(arg och orolig) Nej nu får ni bannemig ta och ringa hem så vi vet att ni lever*klick*



5.(skitförbannad) Nej nu!, DET ENDA JAG VILL HAA...ÄR ETT LIVSTECKEN!........*klick*



6.(Apatisk) *flås*flås*flås*klick*


7.(lite lugnare men med en aning hotfull ton) Nu har jag pratat med Monica (min mamma) och hon säger att du är påväg hem och jag hoppas verkligen att Stina är med dig.....*klick*

Sedan var det tre random inspelningar ifrån andra. Tror ni det var roligt att konfrontera två galna morsor själv.? Eller förklara hur våra prylar kommit bort och stulits.? Förklara för Märta varför Stina inte kom hem med mig? Det kan jag svara på: Nej!



0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0