Hoppsan

Skrivet: 2009-11-09 Kl. 12:59:01
Jag sov visst lite längre än vad jag räknat med idag. Visst har jag varit uppe och hoppat i två timmar men jag har inte fått något annat gjort än en fjuttig promenad. Sista backen vi har hem när vi är ute är snarare en stig fylld med stora stenar och taggbuskar. Där kom vi idag och knallade då vi möttes av en dagispatrull. Jag sa åt hundarna att snällt sitta och vänta på alla ungar som skulle rulta ner i sina täckbyxor och galonisar. Vänta vänta vänta beordrade jag.
Rätt segt att titta på dom två halvlama dagisfröknarna som tuggade tuggummi och nonchalant ignorerade vissa av barnen som gick fram till oss och skrek. Jävligt provocerande! När hela flocken slutligen tagit sig ner från backen sökte jag ögonkontakt med en fröken när vi började röra oss uppför. Hon mötte min blick men vände bara bort sitt ansikte. Jävla......mara!. Här har jag stått säkert fyra minuter och väntat på att dom ska släpa sina feta arslen nerför backen i ett försök att inte tappa bort någon unge på vägen och vad får jag?!  Värsta bitchfacet tillbaka. Tack för den, nästa jävla gång ska jag bara gnata på så ungarna flyger åt både höger och vänster när vi kommer. Här är man lite samarbetsvillig och tålmodigt accepterar att dom tillåter skitungarna dom har ansvaret över komma fram och skrika åt mina hundar. Inte en simpel tillrättavisning, ingenting.
Och nästa jävla unge som skriker, hyttar eller provocerar Nisse eller Leo det minsta ska jag fan dra i örat.Hårt! Eller ropa "Säg efter mig ungar, horfröken horfröken horfröken" och klappa takten.


Många fula ord. Men ibland blir jag så arg på folk.

Mer hänt, mer gjorts?

IKEA i kungens kurva i Fredags. Vi köpte tre hyllor, gardiner/tyger, tre växter med lila krukor, en skål och annat shit. Jag minns inte. Men notan slutade på 1600 vad jag minns så det måste ha varit något mer....
Korv åt vi. "Får man bjuda på en korv kanske?" frågade Johan Monkan, nöjd i hågen. Jag drog Johan till mig och viskade att man inte ska låta så självgod när man bjuder på en korv för 5kr. Fy fad futtigt. Jag tyckte han uppfattade min poäng men igår sa han (efter vi ätit lite mer än halva pajen) att han skulle ta med sig resten till sin pappa på jobbet imorgon (idag), "Som present". Present?! Då fick jag återigen förklara att man tar inte med sig en mer än halväten paj som present. Han förstod min poäng den här gången.

Nu ska jag sätta mig med plugget och försöka få något gjort

Hejs svejs.

Ps. Jovisstja. Håret. Jag ska höra om jag kan låna kamera av Monkan
så ni får se hur det blev. Tack för rösterna

0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0