Behöver din hjälp, omröstning

Skrivet: 2009-11-06 Kl. 00:04:42





Sexi va? Haha jag blundade så jag fick painta mina ögon. Det jag är sentimental över är mitt svarta hår.
Det var ju jättefint. Skit också. Nu har jag gått runt med en gul tofs på skallen och vet inte vart jag ska ta det nu. Mina spröda strån är inne på sista skriket och jag vågar i bästa fall lägga i en toning. Färdigblekt är det iaf. Help?

Här är några fler bilder från vår härliga dag










Fler med mörkt.








(ibland ser mitt lårfett ut som muskler)

(Igen)










































NU, orkar jag inte lägga in fler bilder. Ni får acceptera det jag besitter på den här gamla sketna datorn men jag tror det räcker för vad ni nu ska få hjälpa mig med.

Jag vill att du kära läsare hjälper mig bestämma, eller bestämma helt vad jag ska göra med håret. Mina egna argument är.




* Svart hår i kombo med blåa ögon (gärna när man är solbränd) är oftast en hit.

* Svarta extentions håller längre än det blekta blonda, det är också lättare att dölja extentionsfästet.

* Jag passar i färger jag annars hatar till mitt blonda hår, som vitt eller andra ljusa färger som gör sig bättre till svart hår.

*Svart skulle egentligen vara lättast nu då jag har klippt och tappat mycket av mitt egna. Mörkt är fylligare än ljus färg.

*Svart toning kan man slänga i när som helst för lite extra lyster medans man får räkna dagar mellan blekningarna pga slitaget. Därför kan man oftast känna sig som ett whitetrash veckorna innan blekning ( med utväxt)

*Jag slipper köpa silverschampoo och andra dyra hårprodukter för att minska gula toner i löshåret.






* Jag trivs som blondin


* Jag vaknar snyggare blond än med svart. (Hur jag ser ut när jag sover kommer jag aldrig ifrån)
 Eftersom jag är blondin (cendré) egentligen så har jag ljusa drag. Ögonfransar och bryn är nästan obefintliga och då kan jag känna mig rätt grå en dålig dag. Med blont hår har jag lite mer färg i ansiktet och behöver inte lägga grundmakeup jämt och ständigt. (om sanningen ska fram sminkar jag mig ytterst sällan). Men å andra sidan, om man tar sig en titt på bilderna, verkar jag spackla mer i blont...

* Jag får mer uppmärksamhet. (något jag skiter fullständigt i för det får jag i båda färgerna. Men jag hade fler argument för det svarta och måste jämna till det)

* Jag kan hoppa runt i pyamas och flätor och är ganska söt med en lättare sminkning eller ingen alls. Som Ida i Emil i Lönnerberga(inte på ett barnperverst sätt men så ni förstår vad jag menar). Svart hår är man skrikig i hela tiden. Råare? Metaljävlar.

* Jag känner mig mer sensuell i blont hår (eller, det beror på omständigheterna iofs)
Men jag kan göra lite vad jag vill med mitt utseende, ombytligt när det gäller stilar och form.
Svart är att måla in sig i ett hörn lite, eller så har jag inte haft det tillräckligt länge.

*Jag är blond nu och färgar jag svart har jag förlorat hälften av mitt hår och en massa pengar för ingenting. Eller?





10 Kommentarer



Postat av: monica

Ta bort löshåret helt lägg i en mild tonimg i din egna färg som du har i grund o botten/

Låt ditt egna hår vila och vårda detta ett tag/lägg pengar på inpackningar,och unna dig att gå till en bra frisör och gör en riktig klippning en frisyr av ditt egna hår.

Lägg löshåret på hyllan ,

Skönheten kommer inifrån och den har du redan

2009-11-06 @ 06:01:49
Postat av: Madde

Jag måste säga att jag håller med Monica, absolut!Det är vad du borde göra. Men om du nu mot förmodan inte skulle lyssna på henne så röstar jag för svart!

2009-11-06 @ 08:38:40
URL: http://maddeplutten.blogg.se/
Postat av: Sandra

Håller med föregåendetalare, passa på att "vila" håret lite, men jag personligen gillar det svarta bättre, det är du extra fin i. :)

2009-11-06 @ 09:18:03
Postat av: Lynn

Jag håller faktiskt också med föregående talare. Jag bleker mitt hår ungefär en gång per år, de andra gångerna färgar jag det blont och slänger i en toning då och då för att bevara lystern.



Hårinpackningar från Björn Axén gör håret underbart mjukt, och John Friedas blondbalsam kan man använda som en inpackning, det bleker håret nästan en nyans vid ett tillfälle om man borstar igenom det och låter den sitta några minuter. Värmeskyddande serums minskar slit från hårblåsen, och got2bes smoothing lotion gör håret mindre flygigt. Keunes brilliant gloss spray gör att det blir otroligt glansigt under dåliga hårdagar...



Om du ändå inte gillar tanken så tycker jag att du ska köra på svart hår, du passade så bra i det på bilderna.



Ha det bra, och lycka till!

Kram



/Lynn

2009-11-06 @ 10:01:53
URL: http://elineevelyn.blogg.se/
Postat av: sexyhoe

Black magic woman! Svart! Eller 1A:D

2009-11-06 @ 11:21:18
Postat av: kapten

black magic woman! en mörk skönhet är och förblir en skönhet!

2009-11-06 @ 13:29:13
Postat av: MonkiPlonki

Svart I say, ditt hår behöver få vila lite. Och som det är just nu med det blonda kan du inte göra mycket av det ändå, saknar du det senare framöver så kan du börja fundera lite över slingor och allt du pratade om tidigare ;) men kör på svart ett tag! ^^

2009-11-06 @ 19:24:54
URL: http://rowena.blogg.se/
Postat av: Amanda

Raka av skiten för faen!

2009-11-06 @ 20:21:50
Postat av: monica igen

Jag frågade 30 st av mina arbetskollegor

Snittåldern ligger på 28-35 år

Ja du bad ju mig fråga??

8 gillade svart resten ljust men alla frågade varför löshår?

Jag tycker att vinterhalvåret vila. köp sedan löshår i någon annan färg typ den färg som du har i grunden.biffarna gick bra

Hoppas

2009-11-07 @ 09:00:04
Postat av: helen

Jag vill också se dej utan löshår, axellångt, uppklippt, mellanbrun med smala ljusa slingor :) Puss

2009-11-07 @ 09:38:46
URL: http://helenm.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0