Oturligt nog

Skrivet: 2009-11-24 Kl. 17:58:20
.....så skulle jag handla idag, vilket jag också gjorde. Kassörskan frågade om jag ville ha kvittot men jag tackade nej och lassade i mina varor. "Medges ej" sa hon då. "Man får tacka djävulen då" suckade jag mellan tänderna och ursäktade mig, gick ut till bankomaten och kollade kvittot. Etthundratrettonkronor. Minus.

Upp till Hållsätra och ner igen, svettades ipren och naproxen, luktade kemikalier. Kontant betalning denna gång. Hängde lite med Edyta och hennes sjuka ettåring. 30 minuter av skrik och sedan frågade jag om hon sett några annonser på blocket där dom säljer barn innan?. Jag tror inte hon uppskattade mitt skämt. Lika bra att hålla käften idag har jag kommit på. Dom följde med hem hit efter en promenad och jag försökte underhålla honom med att ständigt ge honom något att tugga på. Det slutade med att mackan han tagit två tuggor på satt fastklibbad på pilatesbollen jag lånat av Monika och soffan luktar numera philadelphia vitlök och örter. Ungefär som turkfågel antar jag.

Tvätta skulle vi göra idag, jag knölade ihop bäddmadrassen som inte blivit tvättad sedan Jesu uppståndelse eller något, letade tvättmedlet i 20 minuter innan jag hittade det bland pastan och gick bort till tvättstugan. Tvätt imorgon.

Lagar istället mat samtidigt som jag svär över disken som ligger som en explosion i köket. Fast jag diskade igår.

Idag hatar jag mitt liv.

Johan ligger och sover, jag skulle vilja göra detsamma en timme men det slutar bara i att jag sitter med stirr i blicken ensam klockan tre inatt och det händer alldeles för ofta. Tur att det är förkväll på teven. Inte.
Jag orkar heller inte lyfta min stjärt till byrån där dosan ligger. Vad är oddsen för att det går något bra på ettan eller tvåan? Vi måste fixa kanaler nu. Igår senast. Vill ni testa ert förhållande där ute i landet? Knäpp av teven och umgås, efter tre månader så kommer ni garanterat veta om ni lever med er soulmate. Lita på det.

Och sen då? Vad är det för galenskap dom sysslar med på Viasat? 4600kr för ett år? För att man ska kunna unna sig lite porr om natten? Nej fy sjutton då porrar jag mycket hellre till det själv och sticker utomlands för 4600spänn. Men å andra sidan får jag sitta och titta på Elisabeth Höglund och hennes crazy hair dagarna i ända. "Det här var så gott" säger hon och spänner ut framtänderna så jag blir rädd och gömmer mig bakom soffan. Två sidor av allt finns det då garanterat.



Här är ett annat exepel på det...




Åh nu är det Martin Timell som dom intervjuar!!!!. Måste sticka.


B A J S
2 Kommentarer



Postat av: Helen

haha du är för go gumman. Men kyckling som är så gott :) Puss kraam

2009-11-24 @ 21:04:10
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Monkan

Men fy fan vilken dag! Jag är inte avis ett dugg! men du får gärna komma upp å glo på tv här när det är något du vill se iaf, de vet du.. inte för att det hjälper, men vill ju ha kanalerna hemma i sin egen tvsoffa.. O Hitler Johan ska fan akta sej! haha.. Det finns många innestående på honom, och rätt vare är smäller det! fnissa när han MINST anar det kan han vänta sej något dävulskap.

tjing

2009-11-24 @ 23:32:44
URL: http://rowena.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0