sleepin papi

Skrivet: 2009-11-11 Kl. 23:20:51
Johan ligger och sussar, råkar jag väcka honom innan midnatt är det kört. Då hävdar han att det är mitt fel att han har legat som ett slaktrens i sängen sedan åtta och inte kommer kunna somna om. Jag tog nyss hundarna. Såhär om vintern brukar Johan få ta dom kvällstid av flera anledningar. Jag har dom hela dagarna och går långa rundor med dom då så våra två små liv kräver inte mer tid än 15min/kväll när dom redan fått sin dagliga motion.

Det brukar räcka, men om Johan hävdar att han har magsjuka eller någon annan fjantig åkomma brukar jag ta till det tyngre artilleriet. Överfallsvåldtäkter och grov misshandel bland annat. Sånt händer hela tiden, oftast på kvällen hoppar alla fula gubbarna fram och överraskar helt oskyldiga tjejer med små hundar. Stora gäng kan råna mig på hundarna och sälja dom till kampträning för större raser på svarta marknaden.
"Är det det du vill va? Att Nisse ska slitas i stycken av en pitbull med spiktänder i någon gammal unken källare?Nä Nä tänkte väl det". säger jag och räcker över kopplen. Jämställdhet kallas det för er som kanske har en hiss som går hela vägen upp.

Hursomhelst så har han förtjänat att sova ordentligt inatt. Så jag tog hundarna på 22rundan ikväll. Jag hatar att det är så kallt ute. Dagtid är det ändå helt okej men om natten är det så fuktigt och rått. Sen jag skaffade hundar kan jag inte bära fingervantar heller. Mina fickor är så proppade med hundgodis, nycklar, cigg och bajspåsar att jag alltid dräller ut något på backen. Att vara utan vantar vintertid i Stockholm kan jämföras med att vara en dansk fläskfilé i en lejonbur. Dåliga odds för överlevnad. Ni kanske tycker att jag överdriver? Det gör jag inte. Det finns två sätt att överleva kölden dock. Paraffinbad hos Monkan . Gjorde det idag och mina nariga slitna händer är som nya efter det. För att inte tala om hur skönt det var när jag alltid är kall om händerna också



Den andra räddninger är såna här vantar. Hur praktiskt som helst ju. Jag kan pilla med nycklar och cigg men ändå hålla mig varm



Ja....det var väl allt.

Umpa umpa falleralleraaaa
0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0