städar

Skrivet: 2009-11-05 Kl. 13:33:02
Jag städar och gnor på. Jag har dammsugit, moppat och bytt sängkläder igen. Johan blir galen på mitt bytande i sängen. Jag ser det såhär. Man spenderar minst 8h/dygn i sängen. Ungefär lika länge som i sina underkläder/dygn. Man byter kläder en gång/dag. Ibland kan man bära någonting lite längre men ändå. 1 gång i veckan byter jag till rena sköljmedelsdoftande mjuka sängkläder och känslan går inte att ersätta. Det är så rent och härligt. Allt annat än en gång i veckan tycker jag är snusk. Och då duschar jag alltid det sista jag gör innan jag lägger mig också.

Antar att jag är lite känsligare  än dom flesta. En sak tänkte jag länge på efter svärmor nämnt det en gång 
"I sovrummet ska man göra två saker, älska och sova. Man ska inte äta, lagra prylar eller göra det till en vana att göra andra aktiviteter i sitt sovrum än dessa två saker"
Just då funderade jag mest på vad hon hade för svar på "Om man bor i en etta då Kerstin?" men jag struntade i att fråga. Tiga är guld stämmer ibland. Men i efterhand har jag känt ett större behov av att ha det öppet och ljust utan en massa förvaring. Så jag har gjort mig av med en massa skräp på sistone.

Jag vet inte riktigt vart jag står annars, förutom att det ska vara rent. Jag tycker det är hur mysigt som helst att tända ljus,krypa ner under täcket när man är lite frussen och titta på en mysig film.

En regnig dag kan det vara hur gött som helst att göra en borg med kuddar runtom sig i sängen med endast en läslampa och ligga med en bra bok och en påse godis.

Huvudsaken är väl att man gör saker man mår bra av i sovrummet. Så inte atmosfären blir infekterad av bråk eller annat dumt.




Ja tack, när jag var liten var jag mycket för kojor och hyddor. Byggde alltid kojor i skogen och tänkte bo där när vintern kom. Jag isolerade springor och lagrade mat (kottar) Jag önskade att jag kunde svinga mig fram i skogen i lianer och ville ha ett trädhus när jag blev stor.














Nej


Nej


Ja, i två dagar


Ja, eller nja


0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0