Draft: Okt. 18, 2009

Skrivet: 2009-10-19 Kl. 13:17:53


Jahopp, jag gör väl ett snabbt inlägg innan jag startar dagens måsten.
Vi har bytt sovrum i helgen. I Fredags närmare bestämt klockan ett släpade jag själv vår dubbelsäng genom lägenheten. Ni får gärna testa lyfta den själva ni som kommer på besök.  Jag tror ni knappast lyckas rubba den en decimeter ovan golvet. Så tung är den! Så när jag förbukat mina superwomanpowers kom Monkan och Zikkan och hjälpte mig med allt skräp som åker fram när man städar. Zikkan satte upp gardinstång och gick med grovsopor och Monkan hjälpte mig med omboningen. Tack mina kära för hjälpen. När vi var färdiga och Johan kommit hem lagade Zikkan en jättegod pasta åt oss alla. Jag orkade knappt sitta upprätt men det satt ändå fint.

Här är utsikten från vårt sovrumsfönster innan. Huset på vänster hade full utsikt över vår säng så det var bara att dra ner rullgardinen när man inte ville ha publik..
(ursäkta blixten)


Här är vår utsikt nu. Så himla mycket bättre. Jag har dansat naken flera gånger framför fönstret i helgen. Bara för att jag kan.




När jag städat färdigt hade jag använt slut på alla energiresurser trots intaget av fyra redbull under dagen så det slutade med kortslutning i hjärna och kropp. Med andra ord total kollaps. Jag grinade och grinade. Johan blev skraj och försökte trösta men det fanns ingen återvändo. Jag behövde bryta ihop. Jag låg i flera timmar och hulkade. Sen var det som bortblåst. Jag mådde fint men var ändå väldigt trött efter hela dagen fylld av fysiskt och psyksikt slit. Vi tittade iaf på Idol med Monika och Zikkan. Väldigt avslappnande och trevligt. Jag satt mest på golvet och lekte med Virus (katten).
Jag kanske borde nämna att detta var första riktiga dagen på mensen också. Så tror jag mina kvinnliga läsare förstår mitt breakdown.

Lördagen bestod av regn och åter regn så vi spenderade nästan hela dagen i sängen. Tittade på ett gäng filmer, pratade om allt mellan himmel och jord, låg och pussades i timmar. Skönt att inte ha något inbokat för en gångs skull. Bara ta hand om varandra.

Igår, Söndagen alltså, var det betydligt finare väder. Så vi gick på en lång skogspromenad med hundarna










 

 Hur skönt som helst. När vi kom in åt vi en lång och supergod frukost.

Efter det lyckades jag äntligen fila ner Nisses klor. Han hatar det egentligen mycket men låg där och mumsade på sina godisar och jag fick fila på. Vilken lättnad. Annars hade vi tagit in honom till veterinär och ev. bränt pulpan.

På eftermiddagen kom Egil förbi och sa hej. Han hade varit och hjälpt en kompis att flytta och tog en paus på hemvägen och tittade in. Kul att se honom igen. Det var ett tag sedan.
På tal om längesen så var vi och hälsade på Ricky och Anna igår också och tittade på deras lilla dotter Thea.
Oh my gosh vilken söt unge!! Jag smälte och ville föröka mig så fort vi kom hem men sansade mig ganska snart..Det får vänta. Mysigt var det iaf och vi lovade varandra att det inte skulle ta så lång tid tills nästa gång vi ses.

På kvällen åt vi tacos och tittade på en lånad film. Helt slut var vi och jag vet inte riktigt varför. Helgen var ju relativt lugn. Men vi somnade till slut i varandras armar. Jag brukar inte vilja ligga för tätt när jag ska sova men Johan kramades så hårt och skönt att jag bara följde med och somnade.
 


Det här inlägget tog en evighet att skriva. Dumma bilder som tar 5min/st att ladda upp.
Så ni vet så kommer iaf inte jag ha på min mobil den här veckan. Jag kommer ha telefontider (haha) som ni får rätta er efter. Plugget är mitt jobb och jag kan inte avbrytas gång på gång för att folk har tid före/efter deras arbete (då jag inte ringer). Jag måste prioritera tiden jag har på dagarna för jag vill ändå ha ett par timmar på kvällen med min darl. 
Jag är för dålig på att säga ifrån också. Jag måste visa mer självdiciplin för annars dras jag iväg på annat. Så det blir enklast på dette viset. Jag måste vara hård på den punkten.


Kiss
0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0