Bästa dagen på länge

Skrivet: 2009-10-15 Kl. 17:24:40

Solen skiner, det är varmt och löven ligger så fint över Sätra idag. Som hundägare är det lycka att få ta med sig jyckarna ut i skogen då. Luften är frisk, man rör på sig och hundarna är så fria dom kan bli. Jag och Edyta handlade red bull och gick ut i skogen och parkerade oss på en filt och tittade på hundarna då en farbror kom med sina två labbe-schäferblandningar (mor & dotter). Så det blev fullt ös. Leo var lite försiktig och gömde sig på hålll först men kom snart ur sitt lite osäkra skal och var i allra högsta grad med och lekte . Mest och bäst.



Mina två bästa vänner i världen. Jag älskar mina hundar över allt annat och det finns inget som slår den rena och trogna kärleken ett djur kan ge.


1000 knäppta bilder och här är det bästa resultatet av alla fyra tillsammans



Leo älskar skogen och han älskar att ströva fritt. Han lyssnar och uppmärksammar mig bra och följer mig till jordens ände om det är dit jag ska. Jag avvek ifrån den samlade truppen så jag kunde hämta vovvarnas koppel 25m bort. Nils han lekte och jagade schäfern och hade nog kunnat fortsätta så utan att märka mitt försvinnande på timmar medans lilla Leo gick efter mig på en gång. Det utan att vara feg eller harig dessutom. Han skuttar genom buskar och vatten. Inget hinder är för stort.
Leo är min ögonsten. Nils kommer alltid vara min älskling och jag gör ingen skillnad på dom men Nisse är mer laid back, allt ordnar sig -självständig. Han älskar alla och alla älskar honom och han är bekväm i alla situationer. Leo är mer finkänslig och kommunicerar något otroligt med mig utan att jag lärt upp honom. Kommer det fram någon okänd typ vill han ha mitt godkännande innan han lite försiktigt nosar. Han märker på en gång om något är fel med mig eller någon annan i vår familj. Han är vaksam och iaktagande och så sinnessjukt genuin och go. Min kille. Han utstrålar lycka och har hittat sin plats efter många om och men och inte minst förbannat mycket slit och förtroendeuppbyggnad sen den 4 maj då han kom till oss. Jag har vunnit hans förtroende och får så enormt mycket kärlek tillbaka. Nästan tacksamhet. Han är stabil i psyket och har en enorm personlighet. Jag ångrar inte en sekund att han fick komma till oss. Tack igen Nathalie




Nu när jag ser foton inser jag att Nils har vuxit sig enorm. Hans muskler går inte av för hackor inte. Min biff. Någon i familjen Österberg/Olofsson får väl ta sig an den rollen.

 



Här har vi dom: Guldklimparna efter lek och bus. Bara så ni vet, är fransk bulldog och chihuahua en perfekt kombination av allt det perfekta man söker i en familj med två hundar. Det här är min lycka! Mitt bästa. Jag har möjlighet att njuta av vartenda ögonblick vi har tillsammans på jorden och har turen att faktiskt spendera mycket tid med mina djur. Inga barn som springer och skriker än på ett tag. Bara vi :)


Nu: Plugg och matlåda



Solar

1 Kommentarer



Postat av: Natalie Malkoun

läste det här inlägget och börja gråta! Insåg precis hur mkt jag saknar min älskade Leo! Är så tacksam för dig Nicolina, tusen tack åter igen!!

2009-11-17 @ 12:48:19

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0