How to give and take

Skrivet: 2009-10-10 Kl. 04:08:56


Hej ville jag bara säga såhär mitt i natten (snart fyra).
Jag har återigen tagit mig en sängfösare i form av en cider (den här gången) fast i två glas. Ett glas var mitt och det andra var Edytas men hon stal radion och stack hem på raggen. Pojkvännen och hundarna sover sedan länge och jag har suttit uppe med tjejerna och ätit popcorn.

Jag ska snart krypa ner i sängen men gruvar mig för jag har verkligen haft problem i det rummet dom senaste dygnen. Årstiden tillåter inte öppet fönster och luften där inne är helt stillastående. Två dörrar har vi men luften blir begagnad snabbare än Nils släpper en fis. Det gör att vi drömmer konstigt, sover dåligt och vaknar med tungor som ser ut som två gamla torra tvättsvampar. Sedan finns det inga fläktar i dessa lägenheter heller. En gammal igensvettad ventil som sett sina bästa dagar för många år sedan. Matos är alltså något som kommer med på köpet.



Jag satt och funderade över det tomma rummet vi har nu. Fy 17 vad deprimerande. Vi har bara slängt in skit vi inte orkar se. Och för vad? Jag och Johan satt och diskuterade frågan häromkvällen. Enligt mig kunde vi ha större glädje av att starta en brasa den 25:e varje månad och kasta på två tusenlappar. Ett skräprum med skräp som inte ens är vårt. Och sedan betala för det. Det vore lämpligare med en mindre lägenhet helt enkelt. Men det får vänta ett år. DÅ kan vi byta till oss till en mindre lägenhet i ett bättre område. Perfekt.



Julen i år ser ut såhär:

Vi firar julen ensam, vår lilla familj.

Jag har redan nu ångest över hur jobbigt det kommer bli om vi åker hem. Vart ska vi sova, om det sedan finns katter där, bara resan upp och ner kostar 1000kr till Söderhamn, julklappar, lån av bil, kallt, halt, stressigt och långt mellan platser att fira på.

Sen slutar det alltid med en massa superi då alla återvänder till Söderhamn och så slutar det i sin tur med en massa jobbigt så som bakfylla, vem som ska vara hundvakt och tvångsmöten med ansikten man bara vill glömma.

 Så vi har bestämt oss (som det ser ut nu) för att fira tillsammans bara vi. Ingen stress och ingen press på att träffa någon. Får vi över huvud taget över en krona ska jag lägga den kronan på mig själv/oss eftersom den här hösten är rätt tight i övrigt.
Vi pyntar fint här hemma med en gran och allt annat julfint som hör till, bestämmer själva vilken mat vi vill äta, hur vi vill spendera dagen och sedan bara få chans att ta det lugnt tillsammans i gosiga pyamaser, promenera med hundarna, lyssna på julmusik och ha det sådär drömlikt avslappnat, härligt och stillsamt.

Blir säkert glögg med grannarna och en massa annat roligt att se fram emot dessutom.. Så helt ensamt blir det inte då många bekantingar som bor i Sthlm väljer att packa sig norrut.

Förra året hemma var julen hur bra som helst men ändå väldigt stressig då man ska hinna runt till alla.
Ändå blev somliga besvikna att vi inte spenderade mer tid med varandra fast vi gasade i hundratrettio mellan alla planerade besök. I en iskall volvo när det var blixthalka. Från kvällen den 23:e till kvällen den 24:e körde jag/vi över 40mil. Inte så rogivande!

Så vi skippar det helt i år helt enkelt.

Så inga julklappar till mig i år! Jag kommer bara inhandla det till Johan så alla vet..

Apropå Johan. Nu ska jag gosa ner

PS. Familjen, jag tar gärna en kött och potatismiddag efter själva julaftonen. Det är bara sjävla pressen den dagen jag vill undkomma. Sen är det fritt fram att umgås av bara fan.


Natti gayboys
0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0