Nu är det nog. Inga undantag

Skrivet: 2009-10-05 Kl. 00:59:00



Ikväll sitter jag och tar en sängfösare i form av pepsi max. Snart ska jag krypa ner i varma sängen med duntäcket och verkligen sova ut imorgon. Om det nu innebär att jag får sitta halva natten imorgon kväll och plugga skiter jag i. Jag behöver sova, vila hjärnan och ladda batterierna som jag sedan tänker slösa på ingen annan än mig själv och det jag behöver.

Det hela handlar om att många i min omgivning har rätt tunga problem just nu. Inga jadajada problem utan "Jag  hörde en gång om en tjej/kille som....."graden av problem. Jag har lyssnat, kramat och försökt hållt upp människor tills jag själv känt mig alldeles mentalt utmattad.
Alla, precis alla drar och sliter i mig från olika håll och förväntar sig att jag tålmodigt ska vara samma glada, tålmodiga tjej som vanligt.

 Jag vill alltid finnas där för vänner i nöd men nu är det många som vill och förväntar sig min fulla uppmärksamhet och det går helt enkelt inte. Jag har bollat för glatta livet mellan vänner nu och känner att jag själv vacklar mellan att antingen bli totalt deprimerad själv eller alternativt finna ett inre höstlugn och stega vidare i personlig harmoni. Men så länge jag håller alla andra under mina vingar faller jag själv lite lägre hela tiden. Klippan krackelerar och pulveriseras...Som om svart demonrök kom ur dom lidandes munnar och jag sväljer alltihopa. Med hull och hår. Bär med mig deras problem som ett tungt bagage på ryggen.. Förstår ni?
Jag avsäger mig allt sådant fr.o.m nu och en vecka framåt. Inte innan dödsfall tänker jag lyssna och trösta. Ingen ska få suga energi ur mig den här veckan. Jag vill inte höra om era problem. OK?!

Jag vet att jag låter hård som sten men jag finns tillgänglig dygnet runt 51 veckor om året. Glad och tillmötesgående. 100%. Inget är för löjligt att prata med mig om, inget problem är för litet. Men nu.....Måste jag:

* Plugga Plugga Plugga Plugga Plugga

* Spendera tid med mina hundar

* Få vardag med min älskade igen.

* Hämta glasögon och fixa med lite annat.

* Ordna inför framtida jobbigheter och roligheter.

* Fokusera på mig själv och inte skjuta mitt framför mig hela tiden.

Vill jag prata med er hör jag av mig. I vanliga fall hade jag nog välkomnat helt normala samtal och besök men nej, jag har tyvärr inte tid. Så, som sagt. Är det ingen som dött. Lämna mig ifred. Ses nästa vecka. Jag uppdaterar nog här under veckan dock.



Natti och ha en trevlig vecka gayboys

0 Kommentarer




KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0