Stackers

Skrivet: 2009-10-12 Kl. 19:12:03



Vilket oflyt jag haft i köket ikväll.
Det hela startade med att jag var tvungen att göra i ordning kyckling som jag skjutit upp framför mig i flera dagar. Jag har så himla svårt för att äta fågel helt enkelt. Jag vill inte ta i eller se på skiten om jag lyckas undkomma.
Idag gjorde jag inte det då Johan var på körskolan efter jobbet. Han sov mindre än 4 timmar inatt, släpade sig sedan upp och jobbade/reste 10 timmar och så kommer en körlektion som en spark i arslet. 

Klart jag lagar kyckling åt min man då.  Vem skulle inte? 
Oturligt nog var det inte grillad kyckling eller bröstbitar utan äckliga nedrans lår full i ben. Jag hackade och geggade med dom slemmiga bitarna. Stekte, vokade och ganska snart kom Johan innanför dörren och tittade på röran med riktigt rödsprängda ögon. Orkade knappt prata. Han sa iaf att han var törstig och som tur var hade jag tidigare hittat en stenfrusen cola som jag envetet mikrat för att överraska honom med. (första gången jag testat det) 

Jasså?? du är törstig gubben, ropade jag glatt så han riktigt hörde ifrån hallen när han tog av sig skorna.

Ja men jag köpte mjölk till maten, suckade han när han kom in och försökte bjuda på ett leende.

Jaha men då ska du få se här, sa jag när jag röck fram colan (som jag gömt bakom micron) och korkade upp likt en dyr flarra champange. VOOOOOOOOSHHHHHH lät den när den exploderade över hela köket och på Johan. Cola från golv till tak, över kycklingresterna. I matkassen han hade med sig var det cola och hans vita t-shirt  var långt ifrån vit längre. Jag klarade mig, jag höll ju flaskan riktad mot honom. Jag ställde mig över slasken och tog en zip under tystnad. Man kan väl inte låta brunt guld gå till spillo för en liten incident. Livet går ju vidare. 
Det droppade från hans ansikte när han ursäktade sig och mumlade att han inte var hungrig längre 

Han som alltid är hungrig och jag som kämpat med kycklingen?! Vad nu?!

 Han låg med en kudde över huvudet när jag kom in i vardagsrummet med min tallrik och mitt glas...Mhmm gubben det här har jag lyckats med, försökte jag fresta men han ignorerade mig med tystnad. Fasen också. Tänk om han dör eller gör slut?. Såhär tyst har han aldrig varit. Jag blir nervös alltså.

Han har lagt sig i badet nu. Utan mat.

Nej nu måste jag fjäska mig ur skinnet. Jag måste genast springa och köpa godis, folköl och nötter. Skit också.

1 Kommentarer



Postat av: Tobias

Hallojsan. Måste ju visa att jag hittat in här igen sen jag köpte data som fungerar.

Att läsa det du skriver är ju helt underbart... Man får sig ett skratt nästan jämt.

Hoppas det är bra med dig/er.

Kram

2009-10-12 @ 22:27:26
URL: http://www.familjenlinden.se/wp

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0