END

Skrivet: 2009-10-01 Kl. 01:31:33
Jag har haft en kattunge mellan brösten ikväll. Edytas lille kissekatt på 8 veckor kurade in sig under min tröja och låg sedan där och purrade.

Jag har återigen gjort slingor på Edyta. Så nu är hon snygg inför Lördagen då Alexander ska döpas.

 Idag när vi var på bussen hem från Skärholmen lärde jag honom att lipa. Sticka ut tungan alltså. Grina kan han redan! Jag satt på ett säte ovanför barnvagnarna och lipade åt honom när han som en blixt från klar himmel härmade mig. Jag garvade och han uppfattade snabbt min uppskattning och slängde med tungan hela vägen hem. Åt en Indisk bebis bland annat. Jag dog och återuppstod igen. SÅ kul var det.! 

Så lagomt till dopet har han lärt sig att lipa. Lagomt till premiärdagen på dagis imorgon kan han konsten att slänga med tungan likt Gene Simmons. Jag hoppas det tar ett tag innan han lär sig snacka för jag kommer hela tiden på mig själv med att svära och häva ur mig inte så barnvänliga ord. I förbifarten dessutom.

 Optikern stod på schemat idag. Nya glasögon blir det. Stina trampade på mina senaste tragiskt nog. Men synen har försämrats ordentligt sedan jag var 9 så det behövdes i vilket fall som helst. Höger öga: -1 och vänster: -1,25. Sedan hade jag något annat fel som kallades stigmata, stigmutta, stiggwhatever som innebär att jag ser sämre  åt vissa håll. Det är alltså inte så konstigt att jag är klumpig och tappar bort grejer. Jag ser dom helt enkelt inte.
Det är heller inte så konstigt att jag aldrig kommer ihåg människor och alltid får skylla på att jag var berusad senast vi sågs. Jag ser ju ingenting. Jag lever i blindo.
Hittade ett par bågar utan att först kolla priset men blev glatt överraskad. 395 pesetas only.  Dessutom var det septembererbjudande som innebar att vid köp av glasögon kostade synundersökningen 5 pesetas. Ni läste rätt. 400kr. Specsavers kicks assswhoole.
Tjejen som undersökte mig såg att jag hostade och ville inte ta i hand. Hon låtsades fippla med mina papper. Jag skämdes lite.

Jaja tio dagar till så kan jag sedan köra bil utan skyltläsare.

Vad mer? Monkan har dragit en tand. Hon är hög på smärtstillande och har ett stort köttigt hål.....i munnen. Jag ville bara ha det skrivet för det blir kul att googla henne sen. Har mina besökare ökat tills imorgon här på bloggen tar jag självmord. Då får jag det bevisat att någon eller några sitter och googlar "köttigt hål" och då kan man fan inte leva kvar här. Jag kanske flyttar till Grekland ist...

NEJJE! Jag är för trött för det här

Natti gayboys


2 Kommentarer



Postat av: Madde

Jag visste inte ens att du hade dålig syn. Kan du inte lägga ut en bild på dig med dom nya glasögonen :) Jag tror nämligen att du är skit snygg i dom ;)

2009-10-01 @ 09:20:58
URL: http://maddeplutten.blogg.se/
Postat av: helen

Har du glasögonen? Jag måste iväg till optiker jag med, behöver nog glasögon när jag kör bil i mörkret för jag ser inget! Kanske skulle lära mig att hitta helljuset (skämt åsido) :) Puss gumman

2009-10-01 @ 16:58:00
URL: http://helenm.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0