Falukorvsbråk

Skrivet: 2009-09-21 Kl. 19:24:21


Jag och Johan åt middag för en stund sedan. Jag satt vid datorn och han vid bordet. Han berättade om sin dag och jag hummade instämmande då jag kände att det var på sin plats att humma.
När jag redan käkat upp mina makaroner och falkorven tittade jag åt honom när han pratade.
 Sneglade ner på hans tallrik och såg precis vad han höll på med. Han skrapade med sin gaffel och bildade två högar med lika mycket makaroner, lika mycket inlagd gurka och två falukorvsskivor. Han tog först en gurka, 4 makaroner och en falukorv och tuggade länge.

- Mmm, gumman det här satt fin det!

Sedan gjorde han det igen, gurkan, makaroner och VOOSH, tog jag hans sista skiva falukorv och stoppade den i munnen. Han fattade först inte vad som hände. Sedan(!) jävlar i mig, blev han hysterisk. Han gastade och smällde med besticken mot tallriken. Han skrek om att han planerat den sista tuggan hela måltiden.
Jag skrattade så falukorven flög ur munnen på mig ner på bordet.

- Varsågod, sa jag och nickade mot den halvtuggade falukorven.

- Nu vill jag för i helvete inte ha den, svarade han då.

- Skit i det då din jävel, sa jag och stoppade in skivan igen.

- Men vänta, jag kanske vill ha den ändå, ropade han men det var redan försent.


Så jag satte istället i på meditationsskiva åt honom på spotify. Nu sover han som ett barn.


Like a Bebe

1 Kommentarer



Postat av: helen

haha men ni är så härlig :D vi ska också äta falukorv idag :P Puss

2009-09-22 @ 17:26:16
URL: http://helenm.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0